Του Γιάννη Βλαχάκη
∆εν έχουν πάψει να εκφράζουν με κάθε τρόπο την δυσφορία τους οι του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τον τρόπο με τον οποίο «διεκπεραιώνεται» η κυκλοφοριακή κίνηση επί της χερσαίας ζώνης του λιμανιού της Νάξου κατά την διάρκεια των μηνών της καλοκαιρινής περιόδου. Και τούτο γιατί, παρατηρούνται καθυστερήσεις κατά τον κατάπλου και τον απόπλου των πλοίων εξαιτίας του μποτιλιαρίσματος που σημειώνεται στην παραλία…
Ο δήμαρχος και ο λιμενάρχης…
Αυτός είναι ο σημαντικότερος από τους λόγους που πειθαναγκάζουν τους αρμοδίους του ∆ήμου Νάξου και
Μικρών Κυκλάδων να σκέφτονται να προχωρήσουν στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου (ρυθμίσεως) για το οποίο προ δύο ετών έγινε πολλή και θορυβώδης συζήτηση και στο πλαίσιο των συνεδριάσεων του ∆ημοτικού Συμβουλίου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Να σημειωθεί ότι σχετική πρόταση είχε καταθέσει τότε επίσημα στον ∆ήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, ο λιμενάρχης Νάξου Απόστολος Αποστολόπουλος – πρόταση που είχε υιοθετήσει εκείνη την εποχή ο τότε αντιδήμαρχος και αρμόδιος για το Κυκλοφοριακό και νυν δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, ∆ημήτρης Λιανός. Να επισημάνουμε στο σημείο αυτό ότι προ δύο ετών, ο κ. Αποστολόπουλος με βάση τις κείμενες διατάξεις πρότεινε και πήρε την έγκριση του ∆ημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου, ως προς την υλοποίηση της προαναφερθείσας προτάσεως.
Στο με ημερομηνία 15 Φεβρουαρίου 2018 προς το ∆ημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νάξου έγγραφο του Λιμεναρχείου Νάξου (και υπό τον γενικό τίτλο «Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις επί της χερσαίας ζώνη λιμένα Νάξου”), αναφέρονταν τα ακόλουθα:«Σε εκτέλεση της ανωτέρω (α) σχετικής διαταγής και σε συνέχεια ανωτέρω (β) και (γ) σχετικών, σας γνωρίζουμε ότι ο λιμένας Νάξου αποτελεί Λιμένα Μείζονος Ενδιαφέροντος βάσει της περίπτωσης 3 της Κ.Υ.Α 8315.2/02/07 (ΦΕΚ 202 Β’/16- 02-2007). Β. Αναλυτικότερα, η Υπηρεσία μας λόγω αρμοδιότητας στη Χερσαία Ζώνη Λιμένα Νάξου και λόγω της υπέρμετρης αύξησης της διακίνησης οχημάτων που παρουσιάζεται κατά τους θερινούς μήνες στο υφιστάμενο κυκλοφοριακό δίκτυο, έρχεται σε καθημερινή βάση αντιμέτωπη με κυκλοφοριακή συμφόρηση και έντονο προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πολιτών.
Σε τοποθετήσεις των κατά καιρούς ειδικών επιστημόνων-συγκοινωνιολόγων σχετικά με μια τέτοια πρόταση έχει αναφερθεί κατ’ επανάληψη ότι το κομμάτι στην στροφή της Alpha Bank στην αρχή της Παπαβασιλείου δεν αντέχει να σηκώσει το βάρος της διπλής κατεύθυνσης. Πέραν όμως από την αδυναμία λειτουργίας διπλής κατεύθυνσης στο συγκεκριμένο τμήμα, τώρα το πάρκινγκ που βρίσκεται στο χώρο του ∆ημαρχείου
γεμίζει από την είσοδο στην πλατεία Πρωτοδικείου και αδειάζει από την έξοδο της πρώην Πειραιώς. Αν παραμείνει έτσι θα δημιουργήσει τεράστιο μποτιλιάρισμα με την επιβάρυνση της διπλής κατεύθυνσης. Αν αλλάξει
και έχουμε είσοδο από την Παραλία στην πρώην Πειραιώς θα πρέπει να έχουμε έξοδο-άδειασμα του πάρκινγκ από την δαιδαλώδη περιοχή των στενών του Αγίου Γεωργίου στην οποία βρίσκονται και τα περισσότερα καταλύματα. Αυτό θα προκαλέσει ανωμαλία και εξέγερση των επαγγελματιών και των κατοίκων της περιοχής του Αγίου Γεωργίου.