Το ψηφοδέλτιο της Λαϊκής Συσπείρωσης Νάξου και μικρών Κυκλάδων
Κάλεσμα της Ένωσης Συνταξιούχων Νάξου για την Πρωτομαγιά
Μύκονος: Σύλληψη δύο ατόμων για εμπόριο προϊόντων απομίμησης
Νάξος – Άγιος Αρσένιος: Πλάνα από την εξέλιξη του έργου «Αγωγός μεταφοράς ακαθάρτων Τ. Κ. Σαγκρίου – Βίβλου»
Ο Μητροπολίτης Θήρας στην Ιερά Μονή Χοζοβιωτίσσης
Η πρόγνωση του καιρού για την Πρωτοχρονιά
Νάξος: Τι περιμένουν οι επιχειρήσεις εν όψει Πάσχα – Τι δήλωσε ο Μιχάλης Κρητικός (vid)
Στη Νάξο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Κασσελάκης (pics – vid)
Συνάντηση του Περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Δικαιοσύνης Πάνο Αλεξανδρή
Τουρισμός για όλους 2023: Πλησιάζει η ώρα για το άνοιγμα της πλατφόρμας
«Όπου φύγει – φύγει» για το Πάσχα – Δεν έχει μείνει εισιτήριο
Συνάντηση του Δημάρχου Σύρου – Ερμούπολης Αλ. Αθανασίου με την Ευρωβουλευτή Μαρία Σπυράκη

Lifting για να μη ”βουλιάξει” η Σαντορίνη

498
SHARES
1.4k
VIEWS

Lifting για να μη ”βουλιάξει” η Σαντορίνη

 

Την ώρα που κάποιοι τουρίστες ατενίζουν το απέραντο μπλε από την Καλντέρα, πλήθη επισκεπτών βγαίνουν ταυτόχρονα από κάποια κρουαζιερόπλοια και μέσα σε δέκα λεπτά όλα έχουν χαθεί σε ένα ασύνταχτο πλήθος στο -κατά τα άλλα ειδυλλιακό- νησί της Σαντορίνης.

Οι δρόμοι φρακάρουν, τα transfers, που υπερέχουν σε αριθμό από τα Ι.Χ., ακινητοποιούνται πλήρως και οι επιχειρηματίες δοκιμάζουν τις αντοχές των νεύρων τους.

Η έλλειψη υποδομών η «μαύρη τρύπα» της Σαντορίνης

Αυτό είναι το σκηνικό που επαναλαμβάνεται εδώ και χρόνια στη Σαντορίνη, αφού από τη μια δεν έχει τηρηθεί κάποιο αποτελεσματικό μέτρο για τον έλεγχο διέλευσης των κρουαζιερόπλοιων και από την άλλη η έλλειψη υποδομών παραμένει η «μαύρη τρύπα» του αγαπημένου προορισμού.

Πριν από μερικές ημέρες πραγματοποιήθηκε νέα συνάντηση μεταξύ των εκπροσώπων των εταιρειών κρουαζιέρας, του Λιμενικού Ταμείου, του Εμπορικού Συλλόγου Θήρας και της Ενωσης Λεμβούχων Θήρας ύστερα από πρωτοβουλία της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).

Η απόφαση που ελήφθη είναι ότι θα προχωρήσει άμεσα η εφαρμογή του συστήματος berth allocation / reservation, ούτως ώστε να ενημερώνονται έγκαιρα οι διαχειρίστριες εταιρείες σχετικά με τη δυνατότητα άφιξης των πλοίων σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, για να αποφεύγεται ο συνωστισμός από τις μεγάλες ροές των τουριστών.

Με άλλα λόγια, η έλευση των πλοίων θα είναι απόλυτα ελεγχόμενη, υπό τη μορφή κράτησης για συμφωνημένη ώρα και ημέρα. Ετσι, αν ένα πλοίο έχει κάνει κράτηση, δεν θα επιτρέπεται ο ελλιμενισμός σε κάποιο άλλο. Με αυτόν τον τρόπο θα σταματήσει ο συνωστισμός στο λιμάνι, όπως το να είναι τη μια μέρα άδειο και την άλλη ασφυκτικά γεμάτο. 

Παράλληλα, θα γίνεται αυστηρή καταγραφή του αριθμού επιβατών που εξυπηρετεί ένα κρουαζιερόπλοιο και ο οποίος θα είναι απόλυτα συνυφασμένος με τον αριθμό τουριστών που μπορεί να εξυπηρετήσει ο εκάστοτε προορισμός. Αυτό έχει ακόμα ένα αβαντάζ: Οι ταξιδιώτες θα μπορούν να περιηγηθούν, να εξυπηρετηθούν, αλλά και να τονώσουν την τοπική οικονομία επισκεπτόμενοι τα εμπορικά καταστήματα του νησιού, όπως και τους τουριστικούς και πολιτιστικούς χώρους.

Αξίζει να σημειωθεί πως το ποσό που δαπανά ένας τουρίστας κρουαζιέρας κυμαίνεται από 100 έως 400 ευρώ, ενώ 6 στους 10 ταξιδιώτες κρουαζιέρας επιστρέφουν στους προορισμούς που επισκέφθηκαν με στόχο μια ακόμα μεγαλύτερη διαμονή.

Λύσεις

Από την άλλη, δημιουργείται το εξής ερώτημα: Το σύστημα των προκαθορισμένων θέσεων ελλιμενισμού θα μειώνει την ευελιξία στη δραστηριότητα των εταιρειών κρουαζιέρας, ιδίως όταν χρειάζονται μέχρι και δύο έτη για να κλείσει ένα κρουαζιερόπλοιο θέση στον λιμένα; Αυτή ήταν και η ανησυχία της Διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) σχετικά με την ποσόστωση στο σύστημα κατανομής θέσεων αγκυροβολίας/ελλιμενισμού, που θα τις αναγκάσει να «λογοδοτούν» για τον αριθμό των επιβατών τους. Πάντως, μέχρι σήμερα η εν λόγω μέθοδος εφαρμόζεται σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως στην Κροατία (Ντουμπρόβνικ), στην Τουρκία, στο Ισραήλ και την Κύπρο.

Επιπλέον, οι εκπρόσωποι των φορέων αποφάσισαν να προχωρήσουν στην κατασκευή δεύτερου τελεφερίκ, που θα έχει μεγάλη μεταφορική ικανότητα, αλλά και στην κατασκευή passenger terminals (ειδικών αιθουσών παραμονής επιβατών), κατάλληλα εξοπλισμένων από πλευράς κλιματισμού για την προστασία των επιβατών από υψηλές θερμοκρασίες.

Πρόσφατα, ο νέος δήμαρχος Θήρας, Νίκος Ζώρζος, μιλώντας σε ημερίδα της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ), τόνισε πως την τελευταία πενταετία μισό εκατομμύριο τετραγωνικά μέτρα έχουν χτιστεί στο νησί, ενώ ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι τέτοιος που για να είναι βιώσιμα τα πράγματα θα έπρεπε να διακινείται το 1/3 των αυτοκινήτων που διακινούνται σήμερα. «Πρέπει να μπει ένα μεγάλο Stop στη Σαντορίνη. Θα πρέπει να μην υπάρχει δημιουργία νέων κλινών και βεβαίως θα πρέπει να μην έχουμε στρατηγικές επενδύσεις. Δεν αντέχει άλλο η Σαντορίνη». Εκτίμησε, δε, πως οι 960.000 επιβάτες του 2019 θα είναι φέτος 1,3 εκατ., ενώ του χρόνου προβλέπεται να είναι 1,5 εκατ. Γι’ αυτό τόνισε πως το σύστημα του berth allocation θα πρέπει να εφαρμόζεται από όλους τους λιμένες της Σαντορίνης, για να ρυθμίζουν τις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων. Αναμένεται, δε, πως φέτος η Σαντορίνη θα δεχτεί πάνω από 800 κρουαζιερόπλοια, με περισσότερους από 8 χιλιάδες επιβάτες ανά ημέρα.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δ.Ε.Υ.Α. Θήρας: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή Περίσσας, λόγω νέας σύνδεσης Αποχέτευσης

Δ.Ε.Υ.Α. Θήρας: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή Περίσσας, λόγω νέας σύνδεσης Αποχέτευσης

Δ.Ε.Υ.Α. Θήρας: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή Περίσσας, λόγω νέας σύνδεσης Αποχέτευσης Η Δ.Ε.Υ.Α. Θήρας γνωστοποιεί κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή Περίσσα...

Next Post

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

error: Content is protected !!