Οριστικά στον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης τα 46 στρέμματα του στρατοπέδου «Λοχαγού Ζαφείρη Αποστόλου»

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

 
Οριστικά στον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης τα 46 στρέμματα του στρατοπέδου «Λοχαγού Ζαφείρη Αποστόλου»
 
Αλέξανδρος Αθανασίου : «Ύστερα από προσπάθειες, διεκδικήσεις, συντονισμένες ενέργειες, αγώνες, στενοχώριες, νίκες και ήττες που διήρκεσαν περίπου 2 δεκαετίες, το υπό διεκδίκηση τμήμα του στρατοπέδου «Λοχαγού Ζαφείρη Αποστόλου» πέρασε οριστικά και αμετάκλητα στην ακίνητη περιουσία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης»
 
Μία ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη για τη Σύρο και την Ερμούπολη ανακοίνωσε ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Αλέξανδρος Αθανασίου, γνωστοποιώντας την οριστική ολοκλήρωση της διαδικασίας πολεοδόμησης και καταχώρισης της πράξης εφαρμογής για τμήμα του πρώην στρατοπέδου «Λοχαγού Ζαφείρη Αποστόλου».
 
Η εξέλιξη αυτή έχει ως αποτέλεσμα την οριστική περιέλευση στην κυριότητα του Δήμου έκτασης 46 στρεμμάτων, έπειτα από μια μακρά πορεία διεκδικήσεων που διήρκεσε σχεδόν δύο δεκαετίες.
 
Σύμφωνα με τον δήμαρχο, πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες ενισχύσεις της δημοτικής ακίνητης περιουσίας των τελευταίων δεκαετιών, η οποία δημιουργεί νέες προοπτικές για την ανάπτυξη της πόλης και ιδιαίτερα για την ενίσχυση της πανεπιστημιακής παρουσίας και της εκπαιδευτικής δραστηριότητας στο νησί.
 
Η σχετική ανακοίνωση του Δημάρχου Σύρου- Ερμούπολης :
 
Ολοκλήρωση καταχώρισης της πολεοδόμησης


Οριστική περιέλευση έκτασης 46 στρεμμάτων του στρατοπέδου «Λοχαγού Ζαφείρη Αποστόλου» στην κυριότητα του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης
Με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση ανακοινώνω μια εξαιρετικά σημαντική κατάκτηση για τον Δήμο μας και για το μέλλον της Σύρου και της Ερμούπολης.
Ύστερα από προσπάθειες, διεκδικήσεις, συντονισμένες ενέργειες, αγώνες, στενοχώριες, νίκες και ήττες που διήρκεσαν περίπου 2 δεκαετίες, το υπό διεκδίκηση τμήμα του στρατοπέδου «Λοχαγού Ζαφείρη Αποστόλου» πέρασε οριστικά και αμετάκλητα στην ακίνητη περιουσία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.
Με την καταχώρηση της κυρωμένης Πράξης Εφαρμογής της Πολεοδομικής Μελέτης στο Κτηματολογικό Γραφείο Κυκλάδων, ολοκληρώθηκε μια μακρά και απαιτητική διαδικασία, με αποτέλεσμα τα οικοδομικά τετράγωνα και δρόμοι, συνολικού εμβαδού σαράντα έξι (46) στρεμμάτων, που περιλαμβάνονται στην Πράξη, να περιέλθουν στην κυριότητα του Δήμου μας.
Η εξέλιξη αυτή αποκτά ιδιαίτερο συμβολισμό, καθώς συμπίπτει με τη συμπλήρωση 200 χρόνων από την ίδρυση της Ερμούπολης. Παράλληλα, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την ενίσχυση ενός διαχρονικού οράματος της τοπικής κοινωνίας: την περαιτέρω ανάπτυξη της πανεπιστημιακής πολυτεχνικής σχολής στη Σύρο, ενός θεσμού με καθοριστική συμβολή στην εκπαιδευτική, κοινωνική και οικονομική πρόοδο του τόπου.
Δεν είναι υπερβολή να πω ότι πρόκειται για τη σημαντικότερη αύξηση της δημοτικής ακίνητης περιουσίας εντός αστικού ιστού των τελευταίων δεκαετιών και μία από τις πιο σημαντικές παρακαταθήκες που αφήνουμε για τις επόμενες γενιές.
 
Καταρχάς, θέλω να ευχαριστήσω όλους όσους συνέβαλαν διαχρονικά σε αυτή την προσπάθεια. Η σημερινή δικαίωση ανήκει σε όλους.
Οι πρώτες ευχαριστίες μου απευθύνονται προς τον πρώην Δήμαρχο Νικόλαο Λειβαδάρα και τη διοίκηση της προηγούμενης δημοτικής περιόδου που έβαλε ξανά σε τροχιά τη διεκδίκηση από το Ταμείο Εθνικής Άμυνας (Τ.ΕΘ.Α) και τη διαδικασία επικαιροποίησης/τροποποίησης της πολεοδόμησης του στρατοπέδου που υπήρχε από το 2010, επί Γιάννη Δεκαβάλλα ο οποίος ξεκίνησε τις διαδικασίες ως Δήμαρχος της Ερμούπολης.
Επίσης, προς όλα τα στελέχη της Διεύθυνσης Πολεοδομίας του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης, καθώς και τον πρώην Διευθυντή Παναγιώτη Καρακατσάνη, το Τμήμα Πολεοδομικού Σχεδιασμού και ιδιαιτέρως προς την Προϊσταμένη του κα Ευαγγελία Σακελλαρίου, Τοπογράφο Μηχανικό, για την ακάματη δουλειά σε όλη τη φάση της πολεοδόμησης του χώρου.
Τα στελέχη του ΤΕΘΑ που συμμετείχαν στην διαδικασία πολεοδόμησης του Στρατοπέδου Ζαφείρη: Αντιστράτηγο (ε.α.) Κονδύλη Αντώνιο, Αντιστράτηγο (ε.α.) Λύκο Ευάγγελο, Ταξίαρχο (ε.α.) Ψαρρά Αντώνιο, Ταξίαρχο (ε.α.) Στεργιούλη Θεοφάνη, Συνταγματάρχη (ΜΧ) Παπαδόπουλο Δημοσθένη, Ταγματάρχη Κυδώνη Σταύρο, Ανθυπασπιστή (ΠΒ) Καραβοκυράκο Γεώργιο, Ανθυπασπιστή (ΜΧ) Πήττα Χρήστο
Ιδιαίτερες ευχαριστίες για την τελευταία διετία που πέρασε θα ήθελα να εκφράσω προς:
Τον Σύλλογο Μελετητών Μηχανικών Νομού Κυκλάδων (ΣΥΜΜΗΚ), τον πρώην Πρόεδρο κ. Μηνά Μπουγιούρη και Γραμματέα κ. Γιώργο Φρέρη για τη συνεισφορά τους κατά τη διάρκεια της θητείας τους καθώς και προς όλα τα μέλη του παραπάνω Συλλόγου που εργάστηκαν για την αποτύπωση των κτισμάτων εντός του Στρατοπέδου εμβαδού περίπου 25.000 τμ, τη σύνταξη τοπογραφικών διαγραμμάτων και την έκδοση των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων κτιρίων, χωρίς τις οποίες δεν θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν οι καταχωρίσεις.
Τον Πρόεδρο του Συλλόγου Μελετητών Μηχανικών Νομού Κυκλάδων κ. Νικόλαο Λούβαρη ο οποίος, από την πρώτη μέρα της θητείας του, στάθηκε ενεργά στο πλευρό του Δήμου μας και υποστήριξε, έμπρακτα, με όλες τις δυνάμεις του ιδίου και των υπόλοιπων μελών του Συλλόγου την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Τη Γραμματέα του Συλλόγου Μελετητών Μηχανικών Νομού Κυκλάδων κα Άρια Χαραλαμπίδη, η οποία ήταν σε διαρκή επικοινωνία με όλους τους εμπλεκόμενους, συμμετείχε σε συναντήσεις με τις αρμόδιες υπηρεσίες και η οποία μάλιστα, σε ένα κρίσιμο για την εξέλιξη της υπόθεσης σημείο, πραγματοποίησε συνάντηση στην Αθήνα με τον τοπογράφο του Τ.ΕΘ.Α. ώστε να επιλυθούν, άμεσα, ζητήματα τεχνικής φύσης.
 
Τη Νομική Σύμβουλο του Δήμου μας, κα Ελένη Πιτταρά, η οποία, σε πρώτο στάδιο, ήρθε σε επαφή με την αρμόδια Υπηρεσία στην Αθήνα του Ταμείου Εθνικής Άμυνας (Τ.ΕΘ.Α.), συγκέντρωσε όλα τα αναγκαία έγγραφα για τη σύσταση του φακέλου και την τακτοποίηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του στρατοπέδου στο Κτηματολογικό Γραφείο Κυκλάδων και συνέδραμε το Τ.ΕΘ.Α. σε κάθε φάση δρομολόγησης του ζητήματος.
 
Αυτό, ήταν και το καθοριστικότερο βήμα για να ξεμπλοκάρει η διαδικασία από το σημείο που την παραλάβαμε ως δημοτική αρχή. Σε δεύτερο στάδιο, η ίδια Νομική μας Σύμβουλος ανέλαβε, επιμελήθηκε και διεκπεραίωσε την καταχώρηση της κυρωμένης Πράξης Εφαρμογής της Πολεοδομικής Μελέτης στο Κτηματολογικό Γραφείο Κυκλάδων, ώστε τα εδαφικά τμήματα της Πράξης, να λάβουν ξεχωριστά Κ.Α.Ε.Κ. και να περιέλθουν στην κυριότητα του Δήμου μας.
Η τωρινή, σπουδαία, αυτή εξέλιξη είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας όλων των παραπάνω επιστημόνων, οι οποίοι, με αίσθημα προσφοράς προς τον τόπο μας, ένωσαν τις γνώσεις και τις δυνάμεις τους και συνεργάστηκαν μεταξύ τους επί μήνες, αθόρυβα αλλά με ζήλο και επιμονή, χωρίς να εγκαταλείψουν, παρά τις δυσκολίες και τις αναποδιές που αντιμετώπισαν στην όλη διαδρομή.
Αποτελεί δε χαρακτηριστικό παράδειγμα του τί μπορούν να καταφέρουν οι ομάδες ανθρώπων που εργάζονται συντονισμένα και με πνεύμα συνεργασίας.
Τέλος, ιδιαίτερες ευχαριστίες θα ήθελα να εκφράσω και στον Προϊστάμενο του Κτηματολογικού Γραφείου Κυκλάδων, κ. Αντώνιο Μουρτζούκο, καθώς και στους συνεργάτες του Γραφείου, για την πολύτιμη βοήθειά τους σε όλα τα στάδια μέχρι και την οριστική καταχώριση της πολεοδόμησης.
Από σήμερα, αγαπητές συμπολίτισσες και αγαπητοί συμπολίτες, πέραν του ιστορικού γεγονότος ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για την αξιοποίηση της συγκεκριμένης έκτασης. Με σοβαρότητα, σχέδιο και αίσθημα ευθύνης, προχωρούμε στον σχεδιασμό των επόμενων βημάτων, με γνώμονα το συμφέρον της κοινωνίας, την ενίσχυση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τη βιώσιμη ανάπτυξη της Σύρου.
Συνεχίζουμε με συνέπεια να διεκδικούμε, να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε έργα που αλλάζουν ουσιαστικά το μέλλον του τόπου μας.
Ο Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης

Αλέξανδρος Αθανασίου

spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ