Ο Νικόλαος Ρόγκος, ο τελευταίος παραδοσιακός ταχυδρόμος στο νησί της Αμοργού, αποσύρθηκε τον Ιούνιο μετά από 36 χρόνια περπατήματος κάθε εργάσιμη ημέρα στα απότομα σοκάκια της πρωτεύουσας του νησιού, Σόρα.
“Είναι κουραστική δουλειά να περπατάω πάνω και κάτω στα σοκάκια, αλλά δεν παραπονιέμαι. Με τη βοήθεια του Θεού, τίποτα μπορεί να επιτευχθεί”, λέει. Έλληνας ανταποκριτής.
Βρίσκεται στο εσωτερικό της Αμόρκου σε υψόμετρο 350 μέτρων (1.148 πόδια) κοντά στο κέντρο της Σόρας. Είναι ένα προστατευόμενο χωριό με λευκά κυκλαδίτικα σπίτια, στενά δρομάκια και εκκλησίες. Η Σόρα περιβάλλει το φρούριο, το οποίο χτίστηκε τον 13ο αιώνα.
Ο Ρότζος είναι πλέον συνταξιούχος, σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής στο νησί. Χρησιμοποιεί ένα αυτοκίνητο για την παράδοση αλληλογραφίας.
Από το 1985, όταν ξεκίνησε την καριέρα του, έχει παραδώσει χιλιάδες επιστολές σε 400 μόνιμους κατοίκους του χωριού. Από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Καλά νέα και κακά νέα. Οι συγγενείς που ζουν στην ηπειρωτική χώρα, μετανάστες στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Αυστραλία και αλλού, είναι έμποροι ναυτικοί που ταξιδεύουν θαλασσίως.
«Όλοι με γνωρίζουν στο νησί. Με περίμενα σε μια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας », λέει.
Αμοργός Είναι ένα από τα ελληνικά νησιά, που σημαίνει ότι ο καθένας γνωρίζει ο ένας τον άλλον – επομένως δεν χρειάζεται να προσθέσετε διεύθυνση οδού ή ταχυδρομικό κώδικα για να στείλετε μια επιστολή. «Σε πολλές περιπτώσεις, τα ονόματα των δρόμων δεν είναι καν εκεί. Αλλά ξέρω επίσης πού να πάω κοιτάζοντας το όνομα του παραλήπτη. “
Σήμερα, ο Ρόγος παραδέχεται ότι υπάρχει λιγότερη αλληλογραφία για παράδοση. Το Διαδίκτυο έχει πλέον αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό τη φυσική αλληλογραφία. «Οι άνθρωποι λαμβάνουν άμεσες επικοινωνίες μέσω e-mail, αλλά εξακολουθούμε να λαμβάνουμε επιστολές από τη διασπορά και την Ελλάδα», λέει ο Ρότζος, και έπρεπε επίσης να διανείμει πολλά διαφημιστικά μηνύματα.
wcn.gr