24.7 C
Naxos
Σάββατο, 12 Ιουλίου, 2025

Νότης Μαρτάκης (MTC Group): «Η Ελλάδα πρέπει να επανασυστηθεί στις αγορές με ποιότητα και ασφάλεια»

spot_img
spot_img

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Νότης Μαρτάκης (MTC Group): «Η Ελλάδα πρέπει να επανασυστηθεί στις αγορές με ποιότητα και ασφάλεια»

Την ανάγκη η Ελλάδα να επανασυστήσει το τουριστικό της προϊόν στις διεθνείς αγορές, εστιάζοντας στην ποιότητα και την ασφάλεια, υπογράμμισε ο πρόεδρος της MTC Group, Νότης Μαρτάκης, μιλώντας στο κανάλι της Ναυτεμπορικής. Ο κ. Μαρτάκης επεσήμανε ότι ο ελληνικός τουρισμός επηρεάζεται έντονα από μια σειρά εξωγενών παραγόντων, όπως οι γεωπολιτικές κρίσεις, οι φυσικές καταστροφές και η κλιματική αλλαγή, που δημιουργούν κλίμα αβεβαιότητας και ανασφάλειας στους ταξιδιώτες.

«Ο τουρισμός είναι τομέας με πολυπαραγοντική επίδραση. Από τον εμπορικό πόλεμο και τις στρατιωτικές επιχειρήσεις, μέχρι την κλιματική αλλαγή, όλα αυτά δημιουργούν ανασφάλεια, ειδικά σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό από τις γειτονικές μας χώρες», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο πρόεδρος της MTC Group στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι η Ελλάδα παραμένει εξαρτημένη από τις παραδοσιακές της αγορές, δηλαδή τις ευρωπαϊκές χώρες και τις Ηνωμένες Πολιτείες, επισημαίνοντας ότι η μέση κατά κεφαλή δαπάνη και η διάρκεια παραμονής των τουριστών μειώνονται. «Δεν αρκεί να μετράμε μόνο κεφάλια· πρέπει να μετράμε και κεφάλαια», τόνισε, αναδεικνύοντας την αξία των υψηλών εσόδων ανά επισκέπτη ως βασικό δείκτη επιτυχίας του τουρισμού.

Σε ό,τι αφορά το αν η Ελλάδα παραμένει value for money προορισμός, ο κ. Μαρτάκης παραδέχθηκε ότι οι τιμές, ειδικά τους μήνες υψηλής ζήτησης όπως ο Αύγουστος, συχνά διπλασιάζονται, αποτρέποντας αρκετούς Ευρωπαίους ταξιδιώτες. «Όταν οι τιμές εκτοξεύονται, είναι δύσκολο οι ευρωπαϊκές αγορές να επενδύσουν στον προορισμό μας», σημείωσε.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι η χώρα πρέπει να προτάξει την υπεραξία της, μετατοπίζοντας το τουριστικό της αφήγημα από το κλασικό δίπτυχο «ήλιος και θάλασσα» σε μοναδικά στοιχεία, όπως η πολιτισμική, αρχαιολογική, ιστορική, γαστρονομική και γεωμορφολογική της ταυτότητα. «Οι γείτονές μας πουλάνε ήλιο και θάλασσα φθηνότερα. Η Ελλάδα πρέπει να διαφοροποιηθεί με ποιοτικά χαρακτηριστικά που αξίζουν τα χρήματα του επισκέπτη», δήλωσε.

Αναφερόμενος στα φαινόμενα υπερσυγκέντρωσης τουριστών σε ορισμένες περιοχές, ο κ. Μαρτάκης απέρριψε τον όρο «υπερτουρισμός», υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για διαχειρίσιμο φαινόμενο, με σωστή χωρική κατανομή. Έφερε ως παράδειγμα το ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης, το οποίο μπορεί να απολαύσει κανείς και σε λιγότερο κορεσμένα σημεία, αλλά και τη διαχείριση της κρουαζιέρας μέσω του συστήματος berthing allocation στη Μύκονο, που ρυθμίζει τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός.

Τέλος, ο πρόεδρος της MTC Group αναφέρθηκε στην οξεία έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού στον τουρισμό, αποδίδοντάς την κυρίως στην εποχικότητα του κλάδου. «Πολλοί εργαζόμενοι εγκατέλειψαν τον τουρισμό την περίοδο της πανδημίας και δεν έχουν επιστρέψει, διότι δεν θέλουν να εργάζονται μόνο 4-6 μήνες τον χρόνο και να βασίζονται μετά στο ταμείο ανεργίας», σημείωσε. Ο ίδιος τόνισε την ανάγκη για στοχευμένη εκπαίδευση προσωπικού, ώστε η Ελλάδα να συνεχίσει να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες και να παραμείνει ανταγωνιστική διεθνώς.

«Το προϊόν που πουλάμε πρέπει να αποπνέει ποιότητα και ασφάλεια. Ο τουρίστας πρέπει να νιώθει ότι αξίζει αυτό που πληρώνει και ότι δεν τον ξεγελάμε», κατέληξε ο κ. Μαρτάκης.

  • Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του kykladiki.gr στο Google News

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ