Εκσυγχρονίζεται το Δημόσιο: Αυτόματα πλέον θα αντλούνται δημοφιλή πιστοποιητικά
Δύο υπουργεία ενώνουν τις δυνάμεις τους με έναν κοινό σκοπό: την απλούστευση των διαδικασιών εξυπηρέτησης από το Δημόσιο, τόσο για πολίτες όσο και για επιχειρήσεις. Μέσα από στοχευμένες μεταρρυθμίσεις και σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, επιδιώκεται η ταχύτερη και πιο αποδοτική παροχή υπηρεσιών, αφήνοντας πίσω τη χρονοβόρα γραφειοκρατία που για χρόνια δυσχέραινε τις συναλλαγές με το κράτος.
Η συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Υπουργείου Εσωτερικών έρχεται να βάλει τέλος σε παρωχημένες πρακτικές, διευκολύνοντας την καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων. Η νέα ψηφιακή εποχή για το Δημόσιο φέρνει άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις, μειώνοντας τις περιττές διαδικασίες που δυσχέραιναν την πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες.
Στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας βρίσκονται εργαλεία όπως το My Street και το Gov.gr, καθώς και η κατάργηση της υποχρέωσης προσκόμισης πιστοποιητικών (όπως οικογενειακής κατάστασης και γέννησης) για διοικητικές συναλλαγές. Παράλληλα, μέσα από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, εκατομμύρια πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να αξιολογούν τις υπηρεσίες της Κεντρικής Κυβέρνησης και των δημόσιων φορέων, ενώ αποδεδειγμένοι χρήστες παρέχουν ουσιαστική ανατροφοδότηση για τη βελτίωση των Μετωπικών Υπηρεσιών του Δημοσίου.
Με αυτά τα ψηφιακά εργαλεία, το Δημόσιο αναβαθμίζεται, καθιστώντας την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων πιο γρήγορη, εύκολη και αποτελεσματική.
Αυτόματα πλέον θα αντλούνται δημοφιλή πιστοποιητικά
Αντί να απαιτούνται από τους πολίτες δημοφιλή πιστοποιητικά, όπως αυτά της οικογενειακής κατάστασης και γέννησης, οι δημόσιες υπηρεσίες θα αντλούν απευθείας τις σχετικές πληροφορίες μέσω ηλεκτρονικών διαλειτουργικών συστημάτων. Αυτή η αλλαγή μειώνει τη γραφειοκρατία και επιταχύνει τις διοικητικές διαδικασίες, συμβάλλοντας παράλληλα στη μείωση της «ψηφιακής γραφειοκρατίας», δηλαδή της περιττής επανέκδοσης εγγράφων που ήδη υπάρχουν στις κρατικές βάσεις δεδομένων.
MyStreet: Οργάνωση των Κοινόχρηστων Χώρων
Με τη νέα εφαρμογή MyStreet, μέσω διαδραστικών χαρτών, κάθε πολίτης θα μπορεί να βλέπει τις ακριβείς άδειες που έχουν εκδοθεί για τη χρήση δημόσιων χώρων, όπως για την τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων. Η εισαγωγή των ενεργών μισθώσεων από τους Δήμους ξεκινά στις 4 Απριλίου, ενώ στις 16 Απριλίου η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη σε πολίτες μέσω κινητών συσκευών (iOS & Android).
Το Αναβαθμισμένο gov.gr
Η επόμενη γενιά του gov.gr ξεκινά με την εφαρμογή ενός νέου συστήματος διαχείρισης (CRM), που επιτρέπει στους πολίτες και τις επιχειρήσεις να πραγματοποιούν ηλεκτρονικά τις συναλλαγές τους με το Δημόσιο. Ο στόχος είναι η δημιουργία μιας ενιαίας πλατφόρμας που θα διευκολύνει την εξυπηρέτηση σε πολλαπλά επίπεδα, καταργώντας την ανάγκη για φυσική παρουσία στις δημόσιες υπηρεσίες.
Νέες Μέθοδοι Αξιολόγησης Δημόσιων Υπηρεσιών
Η μεταρρύθμιση περιλαμβάνει επίσης νέες διαδικασίες αξιολόγησης του δημόσιου τομέα. Οι πολίτες που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (περίπου 4 εκατομμύρια εγγραφές) θα μπορούν να αξιολογούν τόσο τις κεντρικές κυβερνητικές υπηρεσίες όσο και τις επιτόπιες δημόσιες υπηρεσίες (όπως τα ΚΕΠ, τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ).
Η αξιολόγηση θα καλύπτει ευρύ φάσμα υπηρεσιών, από τα φορολογικά συστήματα της ΑΑΔΕ και τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Κτηματολογίου έως τις δημοτικές υπηρεσίες καθαριότητας και κοινωνικής πρόνοιας.
Αυτή η προσέγγιση στοχεύει στη μεγαλύτερη καταγραφή της ικανοποίησης των πολιτών από τις δημόσιες υπηρεσίες, ενισχύοντας τη λογοδοσία και τη διαφάνεια, ενώ παράλληλα προσφέρει στους ΟΤΑ εργαλεία βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Με την εφαρμογή αυτών των καινοτομιών, η ελληνική δημόσια διοίκηση κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς μια πιο αποδοτική, διαφανή και φιλική προς τους πολίτες λειτουργία.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ