Του Λάμπρου Δεμερτζή
Το ζήτημα του αεροδρομίου της Μήλου φαίνεται ότι αντιμετωπίζει ελλείψεις, τόσο σε προσωπικό όσο και σε συντηρήσεις, ενώ το μείζον πρόβλημα των ακυρώσεων των πτήσεων σε συχνή βάση, συζητήθηκε στο δημοτικού συμβουλίου Μήλου. «Από κάποια μποφόρ και πάνω, το αεροπλάνο δεν προσγειώνεται στην Μήλο. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε ένα καινούργιο αεροδρόμιο», λέει ο δήμαρχος του νησιού, Μανώλης Μικέλης.
Πώς νομίζετε ότι μπορούν να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του αεροδρομίου; Μπορούν να αντιμετωπιστούν;
Για το αεροδρόμιο έκαμε μια τοποθέτηση ο Περιφερειάρχης επειδή υπάρχουν πολλές γκρίνιες και βέβαια είναι από ανθρώπους οι οποίοι θέλουν να δουλεύει σωστά το αεροδρόμιο αλλά επισημαίνουν ότι ο διάδρομος είναι σε λάθος θέση. Υπάρχουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας και αυτό είπε ο άνθρωπος ότι εάν είναι δυνατοί οι βοριάδες τα πρωτόκολλα προβλέπουν ότι από κάποια μποφόρ και πάνω δεν επιτρέπεται να κατέβει το αεροπλάνο, ή δεν μπορεί να το ρισκάρει ο πιλότος. Το μόνο που θα μπορούσαμε να κάνουμε είναι να φτιάξουμε ένα καινούριο αεροδρόμιο. Το οποίο έχει ξεκινήσει αλλά κάποιοι το σταμάτησαν από την Μήλο.
Το γνωρίζω και έχω μιλήσει και με την έπαρχο. Το θέμα είναι πώς μπορεί να ξεπεραστεί; Υπάρχει δυνατότητα να ξεπεραστεί αυτό ;
Αυτό δεν γίνεται γιατί δεν μπορεί να αλλάξει κάτι στο σημείο που είναι το αεροδρόμιο. Εγώ ταξιδεύω από το 1974 με τα αεροπλάνα στην Μήλο. Δημιουργήθηκε θέμα 2-3 επιχειρηματιών που κολλήσανε κάπου. Η υποστελέχωση του αεροδρομίου είναι ένα θέμα το οποίο μπορεί να λυθεί και κάποιες εγκαταστάσεις να βελτιωθούν, κοιτάζουμε σταδιακά να τις φτιάξουμε. Ο διάδρομος είναι ένα έργο με κόστος 6,5 εκατομμύρια και για το οποίο μετά την Νάξο είμαστε εμείς σε προτεραιότητα για την χρηματοδότηση. Θεωρώ ότι με τις ανατιμήσεις κτλ, θα πάει γύρω στα 8 εκατομμύρια. Το κυνηγάμε μαζί με την Επαρχο, την κυρία Χωριανοπούλου. Εμείς είμαστε και άνθρωποι με άλλο στιλ. Δεν πάμε στο υπουργείο να βγάλουμε 50 φωτογραφίες για να πούμε ότι πήγαμε. Γίνεται δουλειά με τον διοικητή, κύριο Δριτσάκο και είμαστε πολύ κοντά γιατί ήταν πιλότος και είναι της δουλειάς. Με τον αερολιμενάρχη επίσης έχουμε καλή συνεργασία, Προσπαθούμε να διατηρήσουμε σε ένα επίπεδο το αεροδρόμιο μας. Δεν είναι τωρινό το θέμα. Τις προάλλες που κατέβαινα εγώ στην Μήλο ακυρώθηκε πτήση λόγω των ανέμων. Φέτος ο χειμώνας ήταν πολύ κακός. Δεν είναι μόνο ότι είναι θέμα του διαδρόμου, αλλά δεν έχει και προσωπικό στον πύργο ελέγχου. Εγώ έκανα μια πτήση την προηγούμενη Κυριακή να σας πω και όταν ξεκίνησε από Κύθνο και Σέριφο και κατέβασε το αεροπλάνο οι καιρικές συνθήκες ήταν τραγικές. Είχαμε φωνές και κλάματα μέσα στο αεροπλάνο. Όταν έχεις 10-12 μποφόρ υπάρχει πρόβλημα. Αυτό το αντιμετωπίζουν βέβαια και άλλα αεροδρόμια. Εμείς θα προχωρήσουμε να φαρδύνει, να μακρύνει ο διάδρομος για να έχει περισσότερα περιθώρια ο πιλότος και κοιτάμε για μελλοντικά, τι μπορεί να γίνει. Κάποιοι που δεν έχουν καμία ειδικότητα γύρω από τα αεροδρόμια κάθονται και τοποθετούνται και δυσφημούν το νησί χωρίς λόγο και αιτία.
Οι συζητήσεις το τελευταίο διάστημα, οδήγησαν στην οργάνωση ευρύτατης ενημέρωσης και συζήτησης για το αεροδρόμιο στο πλαίσιο του Δημοτικού Συμβουλίου Μήλου, παρουσία του του Αερολιμενάρχη Μήλου Παναγιώτη Κυριαζή, καθώς επίσης του προϊστάμενου του Αστυνομικού Τμήματος Μήλου.
Ανεπίλυτο το πρόβλημα του διαδρόμου προσαπογείωσης
Ξεκινώντας την ενημέρωσή του προς το Σώμα, ο κ. Κυριαζής υπογράμμισε, πως τα προβλήματα χρονολογούνται ήδη από τη δεκαετία του 1970 όταν ακόμη ήταν Δημοτικός Αερολιμένας Τρυπητής και αργότερα παραχωρήθηκε στην ΥΠΑ για την ανάπτυξή του.
Όπως επεσήμανε ο Αερολιμενάρχης, «όταν ανέλαβε η ΥΠΑ τη διαχείριση του κρατικού, πλέον, αερολιμένα διαπίστωσε, ότι υπήρχε λάθος κατεύθυνση στον διάδρομο προσαπογείωσης, κάτι που αποτελεί θεμελιώδες πρόβλημα, το οποίο δεν επιλύεται: «Εννοώ, ότι όταν υπάρχει αυτό το πρόβλημα, είτε πρέπει να βρει κανείς άλλη θέση για νέο αεροδρόμιο, ή να βρει τρόπο να στρέψει τον αεροδιάδρομο». Επιπλέον, υπενθύμισε τις προσπάθειες που είχαν γίνει για αεροδρόμιο στις περιοχές του Παρασπόρου ή του Προβατά, οι οποίες απέτυχαν.
«Έχουμε καταλήξει στο να προσπαθούμε να αναπτύξουμε τον υφιστάμενο αερολιμένα, ο οποίος όμως θα εξακολουθήσει να έχει τα προβλήματα του καιρού. Ο βόρειος άνεμος, ο οποίος φυσά στο 30% της διάρκειας του έτους και είναι και ο πιο ισχυρός, οι βορειοδυτικοί και βορειοανατολικοί άνεμοι, που αφορούν στο 15% της διάρκειας του έτους έκαστος, δυσχεραίνουν την προσγείωση. Άρα έχουμε συνολικά ένα 60% στη διάρκεια του έτους που οι άνεμοι είναι ακατάλληλοι για τον συγκεκριμένο αεροδιάδρομο. Όσο και να αναπτυχθεί η τεχνολογία, εφόσον πρόκειται για πρόβλημα αεροναυπηγικής και δεν αλλάζει, ο λάθος αυτός προσανατολισμός δημιουργεί πρόβλημα. Είτε φτιάξουμε έναν τεράστιο αεροσταθμό, είτε βελτιώσουμε τις υποδομές, είτε οτιδήποτε, ο διάδρομος θα εξακολουθεί να είναι ένα ζήτημα», ξεκαθάρισε ο κ. Κυριαζής.