ΕΕΚΕ : Εξαπίνης πιάνονται οι κληρονόμοι καθώς τους μεταβιβάζονται με την αποδοχή και.. τραπεζικά δάνεια
Εξαπίνης πιάνονται οι καταναλωτές, οι οποίοι κατόπιν αποδοχής κληρονομιάς ενημερώνονται από τα πιστωτικά ιδρύματα πως έχουν μεταβιβαστεί σε αυτούς και οφειλές προς τις τράπεζες των αποθανόντων,επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ. .
Ισχυρό παράδειγμα, αυτό μίας εργαζομένης ως καθαρίστρια 62 ετών, η οποία κληρονόμησε μαζί με την περιουσία του συζύγου της και άγνωστο σε αυτήν δάνειο ύψους 14.400€.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ προχώρησε άμεσα σε εξωδικαστικές διαπραγματεύσεις με το Fund που είχε μεταβιβαστεί η οφειλή. Κατάφερε να διαγράψει το 84,72% της οφειλής, δηλαδή το ποσό των 12.200€ από τη συνολική οφειλή που είχε κληρονομήσει ύψους 14.400€, με εφάπαξ καταβολή 2.200€.
Μετά τον θάνατο του κληρονομούμενου και εντός προθεσμίας τεσσάρων (4) μηνών (οπότε μετά επέρχεται η σιωπηρή αποδοχή της κληρονομιάς), ο κληρονόμος πρέπει να ελέγξει την περιουσιακή κατάσταση του θανόντος και ιδίως να διαπιστώσει αν υπάρχουν οφειλές σε Δημόσιο, ΕΦΚΑ, πιστωτικά ιδρύματα (δάνεια κλπ.). Κι αυτό γιατί, σε περίπτωση αποδοχής κληρονομιάς, θα ευθύνεται για τα χρέη του κληρονομούμενου και με την προσωπική του περιουσία.
Αν παρά ταύτα, δεν είναι εφικτός ο έλεγχος της περιουσιακής κατάστασης, είναι σκόπιμο να γίνεται αποδοχή κληρονομιάς με το ευεργέτημα της απογραφής. Αυτή η δήλωση γίνεται στο Ειρηνοδικείο εντός της προθεσμίας αποποίησης και αποτέλεσμα έχει τον περιορισμό της ευθύνης του για τα χρέη της κληρονομιάς μέχρι το ενεργητικό της, δηλαδή μέχρι τη συνολική αξία της κληρονομίας και όχι και με την προσωπική του περιουσία.
Ακολουθεί (με απόφαση του Ειρηνοδίκη) η απογραφή της κληρονομιάς η οποία ενσωματώνεται σε έκθεση και αποτελεί επίσημο συμβολαιογραφικό έγγραφο. Ο κληρονόμος, λοιπόν, που αποδέχθηκε την κληρονομία με το ευεργέτημα της απογραφής, δεν απαλλάσσεται από την ευθύνη του για τα χρέη της κληρονομίας, αλλά εξακολουθεί να ευθύνεται για αυτά, έως το ενεργητικό της κληρονομίας, χωρίς δηλαδή να ευθύνεται και με την ατομική του περιουσία. Οι πιστωτές δε, μπορούν να ικανοποιηθούν μόνο από την απογραφείσα περιουσία.
H ΕΕΚΕ παρέχει από το 2010 στους καταναλωτές υποστήριξη και συμβουλευτική για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών τους προς τα πιστωτικά ιδρύματα.
Καλούνται οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα στη ρύθμιση των οφειλών τους, να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:
On line φόρμα υποβολής αιτήματος: https://eeke.gr/activities-of-e-e-k-e-2/rithmisi-ofilon/
e-mail: info@eeke.gr
Τel :210-8817730
Web: www.eeke.gr