Για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας και για τη χάραξη στρατηγικής με κεντρικό άξονα τη στήριξη της μέσης ελληνικής οικογένειας, μίλησε ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής» και στον δημοσιογράφο Χάρη Ντιγριντάκη.
Όπως τόνισε, ο σχεδιασμός του Υπουργείου για αύξηση των προορισμών και τουρισμό ακόμα και τους χειμερινούς μήνες απέδωσε και αυτό φάνηκε στις τσέπες των ανθρώπων της ελληνικής περιφέρειας (μικρές εμπορικές επιχειρήσεις, εστίαση, αλλά και στον πρωτογενή τομέα) που μπήκε «ζεστό συνάλλαγμα» χωρίς μεσάζοντες. «Επιπλέον επενδύσαμε στο city break στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις και «φωτίσαμε» νησιά που μέχρι σήμερα δεν ήταν ιδιαίτερα προβεβλημένα. Σε όλες αυτές τις περιοχές πλέον συρρέουν επενδύσεις, αναβαθμίζεται ποιοτικά το brand της Ελλάδας και αυξάνεται το εισόδημα των ανθρώπων που ζουν εκεί» είπε ο κ. Κικίλιας, επισημαίνοντας ότι η επιλογή για ενίσχυση στις πλατιές μάζες, σε αυτούς που δεν μπορούν και δεν έχουν, συνιστά ριζοσπαστικό φιλελευθερισμό.
Ο Υπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη σημασία της συμφωνίας με τις αμερικανικές αερογραμμές για απευθείας πτήσεις, με αποτέλεσμα τους επόμενους μήνες να αναμένεται να έρθουν στην Ελλάδα 500.000 high spenders ταξιδιώτες, καθώς και στο γεγονός ότι η χώρα μας είναι πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων τουριστών. ενώ αποτελεί νούμερο 1 προορισμό για τους Γάλλους.
Αναφορικά με τις δυνατότητες που δίνει το Ταμείο Ανάκαμψης, υπογράμμισε ότι το Υπουργείο Τουρισμού αξιοποιεί πλήρως τους πόρους οι οποίοι συνολικά (ελληνικό δημόσιο, τράπεζες και ιδιώτες) φτάνουν το 1 δις ευρώ. Με το ποσό αυτό θα γίνουν επενδύσεις σε υποδομές τουρισμού (αναβάθμιση μαρίνων και λιμανιών, αγροτουρισμός, χιονοδρομικά κέντρα κ.α.), ενώ ταυτόχρονα θα ενισχυθεί και ο κατασκευαστικός τομέας ο οποίος περιλαμβάνει περίπου 80 επαγγέλματα.
Τέλος, σχετικά με το θέμα έλλειψης προσωπικού, απάντησε ότι αυτό συνιστά ένα πανευρωπαϊκό πρόβλημα που «γέννησε» η πανδημία, καθώς μετά τα lockdown αρκετοί εργαζόμενοι δεν επέστρεψαν στον τουριστικό κλάδο. Ωστόσο επεσήμανε ότι αν η αύξηση του κατώτατου μισθού που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, συνδυαστεί με τη βούληση των επιχειρηματιών για διασφάλιση ποιοτικών συνθηκών εργασίας, αφενός θα υπάρχει διαθεσιμότητα εργαζομένων που θα αποδίδουν τα μέγιστα, αλλά και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες θα μπορούν να παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους επισκέπτες. «Το κέρδος θα πρέπει να επιμερίζεται σε όλους αυτούς οι οποίοι παλεύουν και μοχθούν για το τουριστικό μας προϊόν» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός.
Σε ερώτηση του δημοσιογράφου για το πως μπορούν να δημιουργηθούν στη χώρα νέοι προορισμοί τουρισμού πολυτελείας στην Ελλάδα, όπως είναι η Μύκονος και η Σαντορίνη και αν υπάρχει κάποια χρυσή συνταγή ο κ. Κικίλιας τόνισε πως «Δεν υπάρχει μια εύκολη «χρυσή συνταγή». Η ανάδειξη νέων προορισμών χρειάζεται ένα πλέγμα παρεμβάσεων και πάνω σε αυτό εργαζόμαστε μεθοδικά και με σχέδιο εδώ και πολύ καιρό.
Μελετήσαμε προσεκτικά τι θέλει ο σύγχρονος επισκέπτης, ποιες τάσεις ήρθαν για να παγιωθούν και πού θα πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα.
Για πρώτη φορά στην ιστορία τους, ο ΕΟΤ και το Υπουργείο Τουρισμού πραγματοποίησαν 12μηνη καμπάνια και τα αποτελέσματα έχουν ήδη φανεί. Με πολύ χαρά είδαμε φέτος την ικανοποίηση των ανθρώπων οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε τομείς που έχουν συνάφεια με τον τουρισμό, να ενισχύονται σημαντικά τους χειμερινούς μήνες λόγω της μεγάλη αύξησης της προσέλευσης σε πανέμορφους προορισμούς σε όλη τη χώρα. Στην Ήπειρο, στη Μακεδονία, στη Στερεά Ελλάδα, στην Πελοπόννησο, σε γωνιές της πατρίδας μας που ήταν άγνωστες σε πολλούς ταξιδιώτες.
Επιπλέον επενδύσαμε στο city break στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις και «φωτίσαμε» νησιά που μέχρι σήμερα δεν ήταν ιδιαίτερα προβεβλημένα.
Σε όλες αυτές τις περιοχές πλέον συρρέουν επενδύσεις, αναβαθμίζεται ποιοτικά το brand της Ελλάδας και αυξάνεται το εισόδημα των ανθρώπων που ζουν εκεί.
Όσον αφορά τη Σαντορίνη και τη Μύκονο, σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς, έχουμε από νωρίς σχεδιάσει και τώρα υλοποιούμε συγκεκριμένα μέτρα με στόχο τη διασφάλιση της βιώσιμης ανάπτυξής τους. Το ίδιο ισχύει και για νέους προορισμούς που πλέον έχουν κρουαζιέρα, όπως είναι η Σύμη, η Άνδρος, η Κάλυμνος και η Σάμος.»