Το «θαύμα» της ανάκαμψης του Ελληνικού τουρισμού στο Νότιο Αιγαίο

Η Βάσια Παπαηλία εκπρόσωπος Τύπου της Πρωτοβουλίας Νοτίου Αιγαίου για τον Τουρισμό, επιχειρεί μια άμεση αποτύπωση των τουριστικών «επιδόσεων» της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την χρονιά που μόλις ολοκληρώθηκε και μάλιστα εν μέσω πανδημίας

Η εκπρόσωπος Τύπου για την «Πρωτοβουλία Νοτίου Αιγαίου για τον Τουρισμό» Βάσια Παπηλία, επιχειρεί να αποδώσει στο κείμενο που ακολουθεί τις τουριστικές «επιδόσεις» της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την περασμένη χρονιά. Προηγουμένως να αναφέρουμε πως η Πρωτοβουλία Νοτίου Αιγαίου, δημιουργήθηκε το 2020 για την προώθηση και την προστασία της εικόνας του Νοτίου Αιγαίου ως τουριστικού προορισμού και εργάζεται για τον ενιαίο συντονισμό και την κοινή εκπρόσώπησή του τόσο εγχώρια όσο και διεθνώς. Την Πρωτοβουλία Νοτίου Αιγαίου για τον Τουρισμό απαρτίζουν η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ο Δήμος Ρόδου και παραγωγικοί, επιστημονικοί και κοινωνικοί φορείς της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων.

Η Βάσια Παπαηλία γράφει: «Στο ναρκοπέδιο της πανδημίας, το ούτως ή άλλως ευάλωτο τουριστικό προϊόν, όχι μόνο επέδειξε, σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, σθεναρή αντίσταση και ανθεκτικότητα, αλλά, μέσα σε αυτή την πολύ δύσκολη χρονιά, σημείωσε νίκες ιστορικής σημασίας:

– Πέτυχε ανάκαμψη κατά τουλάχιστον 20 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από τον εθνικό στόχο, σε συνδυασμό με αυξημένη μέση δαπάνη ανά ταξίδι.

– Τα μικρότερα νησιά του Ν. Αιγαίου πήγαν πολύ καλύτερα ακόμα και από την τελευταία «κανονική» χρονιά.

– Δεκαοχτώ αγορές (18) παρουσίασαν μεγαλύτερη κίνηση σε σχέση με το 2019, χρονιά ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό.

– Νέες αγορές άνοιξαν δημιουργώντας γέφυρες που συνδέουν τα νησιά με πόλεις και χώρες, που μέχρι χθες δεν υπήρχαν.

– Ο Οκτώβριος του 2021 ήταν ο καλύτερος όλων των εποχών, ξεπερνώντας και αυτόν του «άπιαστου» 2019 κατά 15% μέσο όρο.

– Όπως και την πρώτη χρονιά της πανδημίας, έτσι και φέτος, Κυκλάδες και Δωδεκάνησα πέτυχαν τη μεγαλύτερη σε διάρκεια τουριστική περίοδο, όταν κορυφαίοι ανταγωνιστικοί προορισμοί της Ευρώπης, δεν μπόρεσαν να βρουν βηματισμό, όπως η Ισπανία, που η τουριστική της περίοδο μέτρησε μέρες και κέρδισαν την εμπιστοσύνη περισσότερων των 3 εκ. επισκεπτών από το εξωτερικό.

Τα ιστορικής σημασίας αποτελέσματα του Τουρισμού στα νησιά του Νότιου Αιγαίου δεν ήρθαν μόνα τους. Ήρθαν, γιατί απέναντι στην Ελλάδα της γκρίνιας και της εύκολης κριτικής, υπάρχει και η άλλη Ελλάδα, που δεν αναζητά κανένα άλλοθι. Υπάρχουν αυτοί που δεν είδαν στην υγειονομική κρίση την τέλεια δικαιολογία- γιατί ποια καλύτερη αλήθεια, από μία πανδημία που έχει γονατίσει όλο τον πλανήτη- αλλά μία περίοδο σποράς

Βάσια Παπαηλία, εκπρόσωπος Τύπου της Πρωτοβουλίας Νοτίου Αιγαίου

Βάσια Παπαηλία, εκπρόσωπος Τύπου της Πρωτοβουλίας Νοτίου Αιγαίου για τον τουρισμό

Υγειονομικά πρωτόκολλα, δωρεάν διαδικτυακή εκπαίδευση όλων των απασχολούμενων στον Τουρισμό από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, η οποία έκανε τον κρίσιμο ελιγμό προς το ψηφιακό περιβάλλον, όσον αφορά την καμπάνια προβολής και προώθησης των νησιών, ξενοδοχεία covid, ειδικό πρωτόκολλο αφίξεων με την υποχρεωτική φόρμα εντοπισμού επιβατών (PLF), πιστοποιητικό εμβολιασμού, γαλάζια ελευθερία, ξεκάθαρα μηνύματα στο εξωτερικό για το πότε και πώς ανοίγουμε, αποτέλεσαν σημεία μιας προσπάθειας, που εκτός από πρωτοποριακό σχεδιασμό είχε και άρτια εκτέλεση.

Όπλο και ασπίδα μας σε αυτή την προσπάθεια, αυτό που εμείς στα νησιά ονομάσαμε «Πρωτοβουλία Νοτίου Αιγαίου για τον Τουρισμό», στην οποία συστρατεύτηκαν, πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου του πρωτόγνωρου 2020, η Τοπική Αυτοδιοίκηση Α’ και Β΄ βαθμού με τους θεσμικούς παραγωγικούς, οικονομικούς και κοινωνικούς φορείς του τόπου, επιδεικνύοντας ο καθένας ξεχωριστά και όλοι μαζί πολύ υψηλό επίπεδο ωριμότητας και συλλογικότητας. Ελλείψει θεσμικού πλαισίου τότε, η «Πρωτοβουλία Νοτίου Αιγαίου για τον Τουρισμό» λειτούργησε ως ένας Οργανισμός Διαχείρισης Προορισμού, που εργάστηκε για τον ενιαίο συντονισμό του τουριστικού προϊόντος και την κοινή του εκπροσώπηση διεθνώς, ώστε να εκμηδενίσει την πολυδιάσπαση του μηνύματος, τον κατακερματισμό της εικόνας και κάθε αντίφασης, που θα ενέτεινε την σύγχυση και την ανασφάλεια, σε ένα περιβάλλον που από μόνο του ήταν κινούμενη άμμος. Μια επίσημη, ενιαία φωνή απαντούσε σε κάθε απορία, κάθε ανησυχία, κάθε είδηση και κυρίως κάθε fake news.

Για το Νότιο Αιγαίο, μια Περιφέρεια, όπου το 97% του ΑΕΠ της παράγεται άμεσα ή έμμεσα από τον Τουρισμό, η επιτυχία ήταν μονόδρομος. Τα αποτελέσματα του 2021 έχουν τα θεμέλιά τους στην εμπιστοσύνη, που κερδίσαμε το «φτωχό» τουριστικά αλλά εξαιρετικά πολύτιμο 2020, αφού τουρισμός δεν είναι τίποτα άλλο, από μια διεθνή δραστηριότητα, που βασίζεται στην εμπιστοσύνη.

Η «Πρωτοβουλία Νοτίου Αιγαίου για τον Τουρισμό» ήταν το εμβόλιο πριν το εμβόλιο για τους τουριστικούς μας προορισμούς, οι οποίοι αποδείχθηκαν πιο ανθεκτικοί από τον ιό.

Λένε συχνά ότι «οι Έλληνες διαπρέπουν στο εξωτερικό». Οι Έλληνες διαπρέπουν, όπου υπάρχει σχέδιο, μέθοδος, δουλειά. Και στο Νότιο Αιγαίο, τοπική Αυτοδιοίκηση, φορείς, επαγγελματίες του Τουρισμού και η κοινωνία συνολικά διέπρεψαν το τουριστικό 2021.

Η συνέχεια προμηνύεται συναρπαστική…»

in.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.