Σοφία Αντωνιάδου: Σε ένα νησί «κόσμημα» αξίζει ένα ανάλογο σχολείο

Ένα σχολείο που δεν έχει φιλόλογο, δεν έχει καθηγητή Αγγλικών, δεν έχει γυμναστή, δεν έχει θεολόγο. Ένα σχολείο που τα μαθήματα Θρησκευτικών πέρυσι τα έκανε οικονομολόγος και φέτος η φιλόλογος η οποία βγήκε σε άδεια εγκυμοσύνης. Είναι το σχολείο της Σχοινούσας, που πρέπει να είναι το μοναδικό που δεν έχει ούτε καν ταμπέλα, που να φανερώνει ότι πρόκειται για εκπαιδευτικό ίδρυμα. Είναι σχολείο, είναι ταβέρνα, είναι ενοικιαζόμενα δωμάτια; Η διευθύντρια του Γυμνασίου με λυκειακές τάξεις, Σοφία Αντωνιάδου, αναφέρει πως εκτός από την έλλειψη σε εκπαιδευτικούς, έχουν να αντιμετωπίσουν και το πρόβλημα σχετικά με τη συντήρηση των κτιριακών υποδομών (κουφώματα, ασφάλεια του χώρου, είσοδο για ΑΜΕΑ κλπ), καθώς και με την επισκευή του μοναδικού γηπέδου του νησιού (ποδοσφαίρου, πετοσφαίρισης, καλαθοσφαίρισης διαστάσεων 15×15 περίπου) που βρίσκεται στο χώρο του Γυμνασίου, με χαλασμένο τάπητα και ασυντήρητο εξοπλισμό που το καθιστά επικίνδυνο για χρήση από τα παιδιά και τους κατοίκους.

Συνέντευξη στον Λάμπρο Δεμερτζή

 

Υπάρχει ένα θέμα που μας στενοχωρεί και μας προβληματίζει, κοντεύουμε Χριστούγεννα και θέλω να μας περιγράψετε την εικόνα για τις ελλείψεις στο γυμνάσιο της Σχοινούσας αλλά και για το δημοτικό.

Θα σας απαντήσω ξεκινώντας  από το γυμνάσιο. Αυτή τη στιγμή στο σχολείο υπηρετούν δύο εκπαιδευτικοί οι οποίοι λείπουν -η μια με γονική άδεια ανατροφής και η άλλη με άδεια εγκυμοσύνης. Η μια συνάδελφος είναι καθηγήτρια Αγγλικής και Γαλλικής γλώσσας, κάλυπτε δηλαδή και τις δύο γλώσσες στο σχολείο και η άλλη είναι φιλόλογος Ελληνικής. Αυτόματα έχουμε ένα κενό 21 ώρες μαθημάτων για την ελληνική γλώσσα και ένα αντίστοιχο κενό για την Αγγλική και τη Γαλλική. Καταλαβαίνετε ότι δεν μπορούμε να το καλύψουμε φέρνοντας έναν άνθρωπο για το κάθε μάθημα, χρειαζόμαστε τουλάχιστον έναν εκπαιδευτικό που θα διδάξει αγγλικά. Δεν υπάρχει κανένας εκπαιδευτικός για ξένη γλώσσα, είναι απαράδεκτο αυτό.

Και η ελληνική γλώσσα είναι απαραίτητο και πολύ σημαντικό μάθημα.

Απαράδεκτα είναι και τα δύο. Αυτοί οι δύο εκπαιδευτικοί λείπουν από το σχολείο μεγαλώνοντας παιδιά. Διοριζόμαστε και σε μεγάλη ηλικία οπότε η συνάδελφος δεν το διακινδυνεύει.

Μα είναι δικαίωμα της να κάνει χρήση της άδειας. Το θέμα ξεκινάει από την πολιτεία.

Η άδεια της ξεκίνησε από την 1/11 και θα συνεχίσει γιατί το δικαιούται η εγκυμονούσα. Αυτή η απουσία δημιουργεί ένα κενό 21 ωρών το οποίο δεν καλύπτεται. Αυτό που έχουν φροντίσει να κάνουν είναι να έχουν μια μαθήτρια της γ’ λυκείου υποψήφια και έναν μαθητή της β’ λυκείου ο οποίος θα εξετασθεί από την τράπεζα θεμάτων. Έχουμε λοιπόν καλύψει αυτές τις ώρες και τα υπόλοιπα φιλολογικά μαθήματα είναι δειγματικά.

Όταν λέτε δειγματικά τι εννοείτε;

Στο γυμνάσιο για παράδειγμα έχω δύο ώρες αρχαία Ελληνικά από μετάφραση, τα παιδιά κάνουν τη μια ώρα ώστε να μην μείνουν χωρίς καθόλου τα παιδιά του λυκείου. Το ότι στο σχολείο δεν υπάρχει πρόοδος δεν χρειάζεται να το αναφέρω. Τα παιδιά δεν κάνουν καθόλου  θρησκευτικά, δεν υπάρχει θεολόγος και ούτε υπάρχει περίπτωση να έρθει στο σχολείο θεολόγος για πέντε ώρες. Μέχρι τώρα τα έκαναν οι φιλόλογοι, με αυτά τα δεδομένα δεν προλαβαίνουν να το κάνουν. Θρησκευτικά έχει κάνει μέχρι και οικονομολόγος, για να συμπληρώσει ωράρια. Αυτά γίνονται σε αυτούς τους μικρούς τόπους.

 

Αυτό δείχνει ότι μιλάμε για μια β’ κατηγορίας εκπαίδευση χωρίς να αναφέρομαι σε εσάς. Τα παιδιά πρέπει να έχουν ίση εκπαίδευση.

Το καλοκαίρι είχα στύψει το μυαλό μου να δω πώς θα φτιάξω συνδυασμούς να τακτοποιήσω κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις περιστάσεις. Έχουμε κι άλλες ελλείψεις.

Έχετε ενοχλήσει τις αρμόδιες υπηρεσίες ;

Έχω ζητήσει φιλόλογο Αγγλικής που αφορά και το δημοτικό και το νηπιαγωγείο και εγώ και άλλοι συνάδελφοι. Το υπουργείο από την αρχή της χρονιά διαβεβαίωνε σε όσες επιμορφώσεις κάναμε ότι θα έχουν τα νήπια δύο ώρες αγγλικά. Η φιλόλογος των αγγλικών που θα ερχόταν ή που θα έρθει, δεν ξέρω αν και δεν πιστεύω ότι θα έρθει, θα εξυπηρετούσε ανάγκες στο γυμνάσιο και λύκειο, στο δημοτικό αλλά και στο νηπιαγωγείο. Οι ειδικότητες που υπάρχουν είναι φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί, οικονομολόγοι και πληροφορικοί οι οποίοι κάνουν και άλλα μαθήματα για να καλυφθεί η γ’ λυκείου. Καλύπτουν τα εικαστικά, τη μουσική, ανάλογα με τις ιδιαίτερες γνώσεις που έχει ο καθένας.

Γυμναστή έχετε;  

Φυσικά και δεν έχουμε! Σε αυτό το νησί δεν υπάρχει καν γυμναστικός σύλλογος, τα παιδιά δεν έχουν γυμναστεί. Υπάρχει ένας σύλλογος τένις, μπάσκετ, βόλεϊ. Αλλά δεν υπάρχει αθλητική δραστηριότητα οργανωμένη με άλλο τρόπο.

Ποιος το κάνει το μάθημα αυτό;

Το μάθημα του γυμναστή δεν το κάνει κανένας και δεν αναλαμβάνει και κανένας να το κάνει, γιατί αν γίνει κάποιος τραυματισμός δεν ξέρουμε να αντιδράσουμε. Και αυτό είναι μια πολύ μεγάλη έλλειψη κύριε Δεμερτζή.

Πέρα από το υπουργείο ή την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια, υπάρχει και η κοινότητα της Σχοινούσας και ο δήμος της Νάξου. Έχουν ενημερωθεί για αυτή την κατάσταση;

Θα έπρεπε να το γνωρίζουν. Και ας πάμε και στο άλλο θέμα, δεν υπάρχει γυμναστής και το γήπεδο που υπάρχει δεν είναι γήπεδο. Μια αλάνα που την έχουν στρώσει και δεν έχει χορτάρι. Έχουν στρώσει ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, εγώ είμαι ένα χρόνο εδώ, ήμουν στον Πειραιά και ήρθα από δική μου επιθυμία. Μια συνάδελφος μου είπε ότι θα το ακούω συχνά ότι θα το φτιάξουν αλλά εκείνη είναι οκτώ χρόνια εδώ και δεν έχει γίνει τίποτα. Το γήπεδο ποδοσφαίρου λοιπόν που υπάρχει είναι μακριά απ’ το σχολείο, στην αυλή του σχολείου έχουμε ένα γηπεδάκι 15×15 το οποίο είναι για μπάσκετ, για βόλεϊ και για ποδόσφαιρο το οποίο είχε στρωθεί με τάπητα με την χορηγία κάποιου εφοπλιστή. Ο τάπητας αυτός είναι κατεστραμμένος. Αυτά όλα έχουν καταγραφεί. Ήρθε από τον δήμο κλιμάκιο πολιτικών μηχανικών τα είδε, τα μέτρησε και μη μιλήσω για την επικινδυνότητα του ίδιου του κτηρίου. Έχει μπαλκονόπορτες που είναι όλο γυάλινες επιφάνειες. Ο μηχανικός όταν τα έλεγα μου έλεγε ξέρουμε την δουλειά μας και όταν ανέβηκε πάνω δεν ήξερε τι να πει. Είναι όλα γυάλινες επιφάνειες. Το καλοκαίρι εκεί είναι χώρος  συνάντησης, παραβιάζεται. Εχω ζητήσει να μπουν ξεκλειδώματα ειδικά στους κάτω χώρους που είναι το πετρέλαιο. Το καλοκαίρι δεν υπάρχει φύλακας και λειτουργεί σαν πλατεία ο χώρος.

Έχουν γίνει ενέργειες, έχετε πάρει κάποια δέσμευση για το αν και πότε θα καλυφθούν τα κενά των εκπαιδευτικών;

Στους  προϊσταμένους μας είναι γνωστή η κατάσταση του σχολείου γιατί το πληροφοριακό μας σύστημα εμφανίζει τα κενά. Φαίνεται λοιπόν ότι η Σχοινούσα δεν έχει θεολόγο, δεν έχει γυμναστή, δεν έχει Αγγλικών. Όλα αυτά φαίνονται, δεν κάνω κάποιο επιπλέον έγγραφο. Έκανα επιπλέον έγγραφο για τη συνάδελφο που πήρε την άδεια κύησης, η οποία ξεκίνησε τον Νοέμβριο.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.