Πρόστιμο σε κωπηλάτη που κινδύνεψε και τον έσωσε το Λιμενικό

Του Λάμπρου Δεμερτζή

Η συμμόρφωση με τους κανόνες της πολιτείας είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία, αλλά κυρίως για την ασφάλεια των πολιτών και των οργάνων του κράτους. Αυτός είναι ο κανόνας. Η παραβίαση από πλευρά των πολιτών που αγνοούν τις προειδοποιήσεις, έχουν επιπτώσεις. Και επιτέλους να πληρώνουν όταν κινητοποιούν και βάζουν σε κίνδυνο τα στελέχη της Ελληνικής Ακτοφυλακής. Ένας πολίτης που θέλει να κάνει το χόμπι του σε φουρτουνιασμένη θάλασσα και χρειάζεται την συνδρομή του λιμενικού στην Άνδρο για να τον σώσει, αυτός να πληρώνει.Είναι το πρώτο διοικητικό πρόστιμο που επιβάλλεται μετά την απόφαση του Λιμενικού Σώματος.

 

Η ανακοίνωση του Λιμενικού

  Ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Γαυρίου Άνδρου μεσημβρινές ώρες σήμερα, για την αδυναμία προσέγγισης στην ακτή 43χρονου κωπηλάτη όρθιας κωπηλασίας (SUP), ο οποίος βρισκόταν στη θαλάσσια περιοχή  ”Κυπρί” ν. Άνδρου.
       Άμεσα για την περιοχή εκίνησε περιπολικό όχημα Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.  και απέπλευσε περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.. Ο 43χρονος εντοπίστηκε και περισυνελέγη από το περιπολικό σκάφος καλά στην υγεία του και στη συνέχεια  μεταφέρθηκε στο λιμένα Γαυρίου.
      Από τη Λιμενική Αρχή Γαυρίου κινήθηκε η διαδικασία επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων.
Που στηρίζεται η επιβολή προστίμου
«1. Ως γνωστόν το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή (Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.), ως πολιτειακός φορέας αρμόδιος για το συντονισμό της ναυτικής έρευνας και διάσωσης, ασκεί υπεύθυνα και επί καθημερινής βάσης τα καθήκοντά του, θέτοντας ως ύψιστη προτεραιότητα για τα στελέχη του τη διαφύλαξη του υπέρτατου θεμελιώδους αγαθού, αυτού της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

2. Το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Ε.Κ.Σ.Ε.Δ.) του Αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ενεργεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα απο την κείμενη νομοθεσία, τις Διεθνείς Συμβάσεις και Εγχειρίδια και επιλαμβάνεται επί παντός περιστατικού που αφορά την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, για το οποίο γίνεται κοινωνός, εντός της ελληνικής περιοχής ευθύνης για παροχή υπηρεσιών ναυτικής και αεροπορικής έρευνας και διάσωσης.

3. Με αφορμή την αύξηση των περιστατικών έρευνας και διάσωσης το τελευταίο χρονικό διάστημα, στα οποία εμπλέκονται άτομα που κάνουν χρήση ταχυπλόων σκαφών και λοιπών θαλασσίων μέσων αναψυχής υπό εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες και με σκοπό την διαφύλαξη της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα τόσο των ατόμων που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους όσο και των στελεχών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και λοιπών Ενόπλων Δυνάμεων που συμμετέχουν στις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσής τους, σας γνωρίζουμε ότι με εγκύκλιο των αρμόδιων Διευθύνσεων του Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εντείνονται οι έλεγχοι αναφορικά με την τήρηση του άρθρου 33 του αριθμ. 20 Γενικού Κανονισμού Λιμένα ¨Ταχύπλοα (ταχυκίνητα) σκάφη και λοιπά θαλάσσια μέσα αναψυχής”, όπως ισχύει και σε περίπτωση διαπίστωσης παράβασης της εν λόγω διάταξης, θα επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις.

4. Συναφώς με το θέμα επισυνάπτονται:

α) Ο αριθμ. 20 Γενικός Κανονισμός Λιμένα “Ταχύπλοα (ταχυκίνητα) σκάφη και λοιπά θαλάσσια μέσα αναψυχής”, όπως ισχύει.

β) Η αριθμ. 1329.1/53/02/14-11-2002 Απόφαση Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας “Έγκριση Κανονισμού Αρχηγού Λιμενικού Σώματος, που αφορά τους όρους διάθεσης των μέσων και το είδος των παρεχόμενων υπηρεσιών από το Λ.Σ. σε τρίτους”, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει».

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.