Νίκος Κουτελιέρης: Μέσα από ιδιωτικές πρωτοβουλίες διαφημίζεται η Νάξος

 

Ένας κούκος δεν φέρνει την Άνοιξη λέει ο θυμόσοφος λαός μας. Οι δυο καλές τουριστικές ανάσες που πήρε η Νάξος το Πάσχα και την Πρωτομαγιά άφησαν χρήματα στην τοπική οικονομία του νησιού ωστόσο πρέπει να παρθούν πρωτοβουλίες. «Είμαστε στον αυτόματο πιλότο, οι ιδιώτες μέσα από τις προσωπικές τους σχέσεις προβάλουν το νησί σε Έλληνες και ξένους επισκέπτες. Τι κάνει ο δήμος»; Αναρωτιέται ο Πρόεδρος του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου Νάξου. Ο Νίκος Κουτελιέρης τονίζει ότι θα πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη, αλλά πλέον, η κατάσταση έχει μπει στον αυτόματο πιλότο.

 

Συνέντευξη στον Λάμπρο Δεμερτζή

 

 

Θα ήθελα να ξεκινήσω με το θετικά δεδομένα του τετραήμερου του Πάσχα. Η γνώμη σας;

Το τετραήμερο ήταν πέρα των προσδοκιών μπορώ να πω και εγώ για την τοπική μας αγορά. Η πληρότητα ήταν πάρα πολύ καλή σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα. Αριθμό ακριβώς δεν γνωρίζω, το ξέρουν καλύτερα οι ξενοδόχοι. Αυτό που κινήθηκε πάρα πολύ ήταν ο τομέας των τροφίμων και της εστίασης, εκεί είδαμε πολύ μεγάλη κίνηση, ουρές μπορώ να πω και στα κρεοπωλεία και στα σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ και όπου μπορούσε ο κόσμος να προμηθευτεί τα εργαλεία και το υλικό για να περάσει αυτό το τετραήμερο, πιστεύω αυτοί οι τομείς δούλεψαν πάρα πολύ. Υπάρχει μεγάλη ζήτηση επίσης στον τομέα των κατασκευών στην Νάξο. Εχουμε μεγάλη ανοικοδόμηση με ό,τι αυτό συνεπάγεται από την αρχή μέχρι το τέλος μιας οικοδομής  και νομίζω ότι με τα σημερινά δεδομένα των αδειών που έχουν ήδη εκδοθεί, τουλάχιστον για μια πενταετία θα έχει μεγάλη δραστηριότητα οικοδομική.

 

Επειδή έχετε ασχοληθεί ενεργά με το κομμάτι τουρισμού και έχετε υπάρξει και ως μέλος στην τουριστική επιτροπή του δήμου, έγιναν αυτά που έπρεπε κατά την γνώμη σας; Η τουριστική προετοιμασία ήταν αυτή που θα έπρεπε;

Δεν είμαι και πάρα πολύ ενημερωμένος σε αυτό το κομμάτι αλλά αυτό που ξέρω από άλλες χρονιές το οποίο φαντάζομαι συνεχίζεται μέχρι και τώρα, είναι ότι οι τουριστικές επιτροπές δεν συνεδριάζουν τακτικά και δεν λαμβάνονται και τόσο υπόψιν αυτά που συζητιούνται εκεί. Πιο πολύ λειτουργεί το ότι η  δημοτική αρχή κάνει κάποιες ενέργειες οι οποίες είναι αυτές που έρχονται αυτόματα, ας πούμε, και χτυπάνε την πόρτα του δήμου και ο δήμος συμμετέχει και προβάλλει το νησί στο εξωτερικό, στο εσωτερικό, γενικά από όπου έχει έρθει αυτό το χτύπημα της πόρτας. Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη πρωτοβουλία για να πούμε ότι να, αυτό πράγματι είναι μια πρωτοβουλία, κάτι πρωτότυπο, κάτι που γίνεται πρώτη  φόρα. Όχι   δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Είναι μια ενδιάμεση κατάσταση όπως την είπατε και εσείς ανάμεσα στο αυτόματο και στο όσα πάνε και όσα έρθουν.

Και δεν πιστεύω ότι στερούμαστε ανθρώπων που δεν έχουν ιδέες.

Υπάρχουν άνθρωποι με ιδέες και πρωτοβουλίες αλλά επειδή δεν εισακούγονται, περιορίζονται στην δικιά τους την επιχείρηση, η οποία είναι αυτή που προβάλει το νησί. Από εκεί υπάρχει μια διαφήμιση ας πούμε, μέσα από την προσωπική προσπάθεια του καθενός και την σχέση που έχει με τους πελάτες που ξαναέρχονται ή πελάτες παλιοί συστήνουν σε νέους να έρθουν γιατί έχουν καλές εντυπώσεις. Αυτό εννοώ, ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι που σώζει την παράσταση.

Ξέρω ότι αγαπάτε τα αεροπλάνα με την αερολέσχη, είστε και ο ίδιος χειριστής. Φαντάζομαι θα έχετε ασχοληθεί και με το θέμα των υδατοδρομίων, των υδροπλάνων. Ακούμε ότι όλο έρχονται στις Κυκλάδες αλλά τελικά ούτε φέτος το καλοκαίρι θα έρθουν. Είναι ένα θέμα που θα τονώσει τις μετακινήσεις κατά κάποιο τρόπο αλλά και τον τουρισμό;

Φαντάζομαι πως όχι ιδιαίτερα, διότι τα αεροσκάφη αυτά είναι μικρής επιβατικής χωρητικότητας. Πιο πολύ θα είναι ένα μέσο εξυπηρέτησης για το λεγόμενο ISLAND HOPPING κάτι το οποίο δεν είναι και ό,τι καλύτερο. Δηλαδή για έναν ο οποίος έχει δωμάτια ή ξενοδοχείο το ISLAND HOPPING λειτουργεί λίγο αρνητικά διότι δεν ευνοεί τις πολυήμερες διακοπές σε ένα και μόνο συγκεκριμένο σημείο. Ο κόσμος κάνει δύο μέρες στην Νάξο, δύο στην Πάρο, δύο στην Μύκονο και δύο στην Σαντορίνη, και το ISLAND HOPPING που θα κάνει το υδροπλάνο το ευνοεί αυτό το πράγμα.

Άρα δεν θα αφήνει χρήματα στην τοπική κοινωνία της Νάξου, θα είναι περαστικός ο επισκέπτης.

Δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Εγώ όμως είχα μια ιδέα επ’ αυτού, ότι το υδατοδρόμιο θα ήταν καλό να γίνει σε μια όχι τόσο κεντρική πόλη, ας γίνει σε μια τουριστική περιοχή, σε ένα παραθαλάσσιο χωριό στον Απόλλωνα ας πούμε, στην Μουτσούνα, που εκεί θα είναι σημαντικό. Θα δημιουργηθεί ένας πόλος ανάπτυξης σε αυτό το σημείο στην Νάξο. Θα χαθεί μέσα στο χάος των πλοίων, των αεροπλάνων, της επέκτασης του αεροδρομίου μετά από κάποια χρόνια. Αυτό το πράγμα θα είναι ένα βάρος στην χερσαία ζώνη του λιμανιού της Νάξου. Ναι μεν μπορεί να το βλέπει κάποιος σαν κάτι όμορφο, αλλά θα δημιουργήσει και αυτό ένα κομφούζιο, μια λειτουργική δυσκολία γιατί το υδροπλάνο όσο είναι στον αέρα υπόκειται στους κανονισμούς της εναέριας κυκλοφορίας και όταν ανήκει στην θάλασσα ανήκει στην δικαιοδοσία των λιμεναρχείων. Εκεί θα πρέπει να βρεθούν τα λεγόμενα σλοτς, τα οποία θα πρέπει την ώρα που έρχεται το υδροπλάνο να προσδεθεί να μην υπάρχει δραστηριότητα λιμενική από πλοίο. Να βρίσκεται δηλαδή μέσα στην μέση στο υδατοδρόμιο και να προκαλεί εμπόδιο. Μεγάλη η τεχνική δυσκολία για να λειτουργήσουν όλα αυτά σε έναν πολύ περιορισμένο χώρο. Εγώ θα το προτιμούσα το υδατοδρόμιο να πάει σε ένα άλλο σημείο, να πάει στην Αγία Άννα, να πάει στον Απόλλωνα στην Μουτσούνα να πάει σε ένα άλλο σημείο στο οποίο να δώσει αξία.

Η επέκταση του αεροδρομίου της Νάξου; Αργήσαμε να πάρουμε την απόφαση να γίνει και πόσο μάλλον να υλοποιηθεί.

Είναι μια πολύ μεγάλη ιστορία αυτό. Είναι τουλάχιστον 20 χρόνια πίσω. Είχε ξεκινήσει μια προσπάθεια για έναν νέο αερολιμένα σε άλλο σημείο της Νάξου όπου βέβαια θα γινόταν μεγαλύτερος ο διάδρομος και θα έφτανε μπορεί και τα 2,000 μέτρα, αλλά δυστυχώς δεν ευδοκίμησε. Από εκεί και πέρα όλες οι προσπάθειες που γίνονται είναι να επεκταθεί το υπάρχον κάποια στιγμή. Οπωσδήποτε το βλέπω θετικά αλλά όχι τόσο θετικά όσο αν ευδοκιμούσε προηγούμενη προσπάθεια ενός νέου αερολιμένα σε άλλο σημείο, που δεν θα δημιουργεί όχληση σε κατοικημένη περιοχή  ούτε θα είναι σε προστατευόμενες περιοχές. Τώρα αυτό που γίνει είναι μια ήπια μορφή ανάπτυξης. Ναι μεν θα φέρει περισσότερο κόσμο, βλέπουμε ήδη στατιστικά από άλλους αερολιμένες ότι η επιβατική κίνηση του χρόνου ξεπερνάει τις 100 χιλιάδες, ενώ με το υπάρχον φτάνουμε γύρω στις 30 χιλιάδες. Θα φέρει παραπάνω κόσμο, μεγαλύτερα αεροσκάφη και κόσμο με πτήσεις τσάρτερ από τα πολύ κοντινά γειτονικά μας κράτη, αλλά δεν είναι αυτό που λένε ο μεγάλος ανταγωνιστής των πλοίων. Οπωσδήποτε είναι μια ήπια μορφή επέκτασης, δεν είναι Μύκονος, δεν είναι Σαντορίνη αλλά είναι νομίζω κάτι το οποίο μπορώ να πω θα ήταν και η πιο κατάλληλη περίπτωση.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.