Δυνατά μπαίνει η Τουρκία στον τουρισμό για το καλοκαίρι του 2022, με ανταγωνιστικές τιμές “χτυπώντας” στα ίσια δημοφιλείς προορισμούς της Ελλάδας όπως οι Κυκλάδες.
«Η Τουρκία στα ξενοδοχεία των 4 και 5 αστέρων φέτος θα έχει απίστευτα χαμηλές τιμές. Ο επισκέπτης του μαζικού μοντέλου τουρισμού θα κάνει διακοπές, σε τιμές που δεν θα πίστευε ποτέ». ι τουρκικές τουριστικές εταιρείες επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν τη χαμηλή συναλλαγματική ισοτιμία της λίρας για να προωθήσουν τα προγράμματά τους στη χώρα.
Τα δυνατά «χαρτιά» της Ελλάδας και η ευκαιρίες
Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ «Ελληνικός Τουρισμός 2030» το «Ήλιος και Θάλασσα» -βασικό προϊόν της Ελλάδας- είναι με διαφορά το δημοφιλέστερο προϊόν παγκοσμίως. Το 2019, το 22% των ταξιδιών με διανυκτέρευση διεθνώς ήταν για Ήλιο και Θάλασσα, με τις κατηγορίες City Break και Πολιτιστικός Tουρισμός να ακολουθούν με ποσοστά 16% και 10% αντίστοιχα. Η Ελλάδα, στη μεγαλύτερη αυτή αγορά για τουριστικά προϊόντα, έχει μερίδιο 7,4% και είναι ο 3ος δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως. Αντιθέτως, τα μερίδια αγοράς στα υπόλοιπα προϊόντα είναι σημαντικά μικρότερα και η θέση της χώρας στην παγκόσμια κατάταξη σημαντικά χαμηλότερη. Δεδομένων των χαρακτηριστικών της αγοράς κάθε προϊόντος και του πολιτιστικού αποθέματος και της ιστορίας της χώρας, η ανάπτυξη του Πολιτιστικού τουρισμού αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία που μπορεί να συμβάλλει και σε μεγάλο βαθμό στην ένταξη των σπουδαίων μνημείων στη σύγχρονη οικονομική και κοινωνική ζωή.