Η πανδημία μείωσε τις πωλήσεις των κινητών

Το περασμένο έτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις, διατέθηκαν στην ελληνική αγορά κάτι λιγότερο από 1,8 εκατ. συσκευές, όταν το 2019 ο όγκος των πωλήσεων είχε προσεγγίσει τα 2 εκατ. τεμάχια, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 10%. Και μπορεί η αγορά να μειώθηκε σε τεμάχια, ωστόσο, η αξία της κινήθηκε στα επίπεδα των €517 εκατ., ελαφρά κάτω από τα €523 εκατ. του 2019.

 

Η διατήρηση της αξίας των συνολικών πωλήσεων στα επίπεδα του 2019 – με μικρότερο όγκο πωλήσεων – προκύπτει από την άνοδο της μέσης τιμής πώλησης των smartphones, που αγοράζουν οι Έλληνες καταναλωτές. Οι τελευταίοι φαίνεται να στρέφονται – όπως και οι καταναλωτές διεθνώς – σε πιο ακριβές συσκευές με πιο εξελιγμένα τεχνικά χαρακτηριστικά.

 

Η τάση αυτή είναι διεθνής και ενισχύθηκε την περίοδο της πανδημίας του COCID-19, όπου οι χρήστες στράφηκαν, για παράδειγμα, σε συσκευές με μεγαλύτερη οθόνη, προκειμένου να υποστηρίξουν την αυξημένη χρήση δραστηριοτήτων, όπως οι βιντεοκλήσεις.

 

Θέμα τιμής

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το μερίδιο πωλήσεων των smartphones με τιμή πώλησης κάτω από €100 διαμορφώθηκε το 2020 – με βάση τα τεμάχια – σε περίπου 8% του συνολικού όγκου πωλήσεων. Την ίδια στιγμή, το 48% των συσκευών, που διατέθηκαν στην ελληνική αγορά το 2020, είχαν τιμή μεταξύ €100 και €200.

 

Στο μεταξύ, η κατηγορία των smartphones με τιμή μεταξύ €200 – €600 πέτυχε το 2020 ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 34%. Στη hi end κατηγορία, με τιμή άνω των €600, το μερίδιο των πωλήσεων – πάντα με βάση τα τεμάχια – διαμορφώθηκε το 2020 σε 10,5% του συνόλου των πωλήσεων.

 

Ελαφρά διαφορετική είναι η κατανομή των μεριδίων με βάση την αξία των πωλήσεων, με τις συσκευές κάτω των €100 να αντιπροσωπεύουν μόλις το 2% της συνολικής αγοράς το 2020. Η κατηγορία των smartphones με τιμή μεταξύ €100 – €200 απέσπασε το 2020 το 26% των συνολικών πωλήσεων.

 

Στη κατηγορία τιμών μεταξύ €200 – €600, το μερίδιο αγοράς διαμορφώθηκε σε 37%, ενώ τα smartphones με τιμή άνω των €600 αντιπροσώπευαν το 36% των συνολικών πωλήσεων στην ελληνική αγορά το 2020.

 

Οι κατασκευαστές

Συνολικά, οι τέσσερις μεγαλύτεροι κατασκευαστές smartphones στην ελληνική αγορά το 2020 (Samsung, Xiaomi, Huawei και Apple) συγκέντρωσαν το 87% της συνολικής αγοράς σε επίπεδο τεμαχίων. Σε επίπεδο αξίας, οι τέσσερις πρώτοι παίκτες της ελληνικής αγοράς για το 2020 (Samsung, Apple, Xiaomi και Huawei) έφτασαν το 94% των πωλήσεων.

sepe.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.