Βαγγέλης Κατσαράς: Με μια εφαρμογή στο κινητό, όλες οι πληροφορίες για τη Νάξο

Ένα χρήσιμο εργαλείο για τον επισκέπτη ετοιμάζει ο δήμος Νάξου και μικρών Κυκλάδων, Πρόκειται για ένα application για τα κινητά τηλέφωνα,  το οποίο θα έχει όλα όσα χρειάζεται για την ενημέρωση του επισκέπτη: από καταστήματα και μουσεία, τουριστικά αξιοθέατα και χρήσιμες πληροφορίες για το νησί. Όπως αναφέρει ο Βαγγέλης Κατσαράς  Αντιδήμαρχος Τουρισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, η εφαρμογή θα είναι έτοιμη για το καλοκαίρι του 2022 και στρατηγικός στόχος εκτός από την πληροφόρηση του επισκέπτη είναι η αξιοποίηση του εργαλείου προς όφελος των επαγγελματιών του τουρισμού.

 

Συνέντευξη στον Λάμπρο Δεμερτζή

 

 

 

Θα ήθελα να ξεκινήσουμε από την προσπάθεια και το αποτέλεσμα που είδατε σε μια καλή χρονιά για την Νάξο τουριστικά…

Αυτά τα δύο χρόνια που ήταν η πανδημία ήταν δύσκολα, το 2020 η σεζόν ήταν μηδέν. Δηλαδή αν δεν υπήρχε η βοήθεια από τις επιστρεπτέες που δόθηκαν στις επιχειρήσεις θα λέγαμε ότι θα μπορούσαν να είχαν κλείσει επιχειρήσεις , θα είχαν χαθεί απ’ τον ορίζοντα. Εμείς βέβαια μέσα στην πανδημία προσπαθήσαμε και κάναμε κάποιες στοχευμένες κινήσεις. Ακόμα και στα social media εμείς προσπαθούσαμε να κρατάμε το κοινό σε εγρήγορση. Τρείς φορές την εβδομάδα παρουσιάζαμε κάτι διαφορετικό για τον δήμο, είτε αυτό αφορούσε γαστρονομία, είτε αφορούσε δραστηριότητες, θάλασσες, παραλίες, μνημεία και ούτω καθεξής. Κάθε φορά υπήρχε μια ενημέρωση για το τι μπορεί να κάνει ο ταξιδιώτης στο νησί της Νάξου. Βέβαια οφείλω να ευχαριστήσω και τους επαγγελματίες του κλάδου γιατί ήταν αυτοί που μας έστελναν φωτογραφικό υλικό κάτι το οποίο ήταν πολύ σημαντικό. Γιατί αυτό που προσπαθούμε εμείς ως δήμος να προωθήσουμε είναι το «ζήσε την εμπειρία». Δηλαδή να έρθει ο άλλος στο νησί και να κάνει τις δραστηριότητες αυτές. Οπότε στοχεύσαμε και βρεθήκαμε και σε όλες τις διαδικτυακές εκθέσεις, γιατί δια ζώσης λόγω πανδημίας δεν ήταν δυνατόν. Σε κάθε έκθεση που μας δινόταν η δυνατότητα κάναμε την παρουσίασή μας. Εκεί είμασταν στην ευχάριστη θέση να καλέσουμε δημοσιογράφους blogers, γενικότερα να βρεθούμε σε όλα τα διεθνή ΜΜΕ αλλά όχι μόνο στο εξωτερικό και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να πούμε ότι η χρονιά του 2021 πήγε πολύ καλά. Βέβαια θα μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερη αλλά το πρόβλημα είναι ότι δεν είχαν ξεκινήσει ακόμα όλες οι τουριστικές αγορές και για αυτό το λόγο είδαμε την κίνηση ότι ξεκίνησε από τα τέλη Ιουνίου και αργότερα ενώ η χώρα ήταν στο κόκκινο σε πολλές περιοχές. Τα κράτη μέλη είχαν θέσει κάποιους όρους, ωστόσο όταν απελευθερώθηκαν τα ταξίδια είδαμε ότι ο κόσμος ανταποκρίθηκε και προτίμησε και την Νάξο αλλά και τις μικρές Κυκλάδες.

Θα είναι και φέτος αυτή η στόχευση του δήμου; Να κάνουμε μια προβολή μέσα από μεγάλα media γιατί προφανώς καταλαβαίνουμε ότι εκεί η προβολή είναι πολύ μεγαλύτερη. Οταν δηλαδή το  CNBC κάνει αφιέρωμα στην Νάξο ή η daily mail που διαβάζουν εκατομμύρια Βρετανοί. Η στόχευσή μας είναι σε αυτά τα media και όχι τόσο στις εκθέσεις;

Είναι σημαντικό να υπάρχει παρουσία και του δήμου σε όλες τις εκθέσεις ανάλογα με το που θέλει να στοχεύσεις. Αλλά σε μεγάλες εκθέσεις Γερμανία Αγγλία, Ιταλία, Γαλλία πρέπει να υπάρχει παρουσία του νησιού. Η Μύκονος ας πούμε θα μπορούσε να πει εγώ δεν έχω ανάγκη, κι όμως βρίσκεται παντού. Η παρουσία της Μυκόνου και της Σαντορίνης είναι παντού. Με αυτό θέλω να πω ότι δεν είναι μόνο η παρουσία σου εκεί. Το να βρεθείς σε μια έκθεση δεν είναι απλά πηγαίνω περνάω ωραία έχω τα φυλλάδιά μου και όλα καλά. Είναι η δουλειά που γίνεται γιατί εκεί διότι θα αναφερθείς και θα πεις, ποιοι είναι οι στόχοι μας, που στοχεύει ο τουρισμός, τι έχει να προσφέρει; Στοχεύουμε και λέμε ότι σε αυτό το είδος του κόσμου αναφερόμαστε, δείχνουμε το υλικό μας και προσπαθείς να κάνεις εκεί κάποια ραντεβού στα οποία γίνονται και τα deal τα μεγάλα. Εμείς προετοιμάζουμε κάποια μικρά βίντεο αυτή την στιγμή και ένα κεντρικό βίντεο όπου θα μπορείς να δεις σε ένα λεπτό τι είναι η Νάξος. Για να καταλάβετε έχουμε ξεκινήσει βιντεάκια με το πως παράγουν το λάδι και καταλήγει με το πως αυτή η πρώτη ύλη φτάνει σε ένα υπέροχο πιάτο στην κουζίνα αλλά φαίνεται όλη η διαδικασία από την ελιά πάνω στο δέντρο, μετά στο χώρο επεξεργασίας και το πως γίνεται λάδι. Κάνουμε βίντεο με το πώς παράγεται η ρακί. Για όλα αυτά λοιπόν παίρνουμε ιδέες και δημιουργούμε για να προβάλουμε το «ζούμε την εμπειρία». Ο τουρισμός πλέον είναι ο βιωματικός τουρισμός που περπατάει και ανταποκρίνεται. Φανταστείτε ότι υπάρχουν άτομα στο εξωτερικό που δεν γνωρίζουν καν την διαδικασία για το πώς παράγονται κάποια προϊόντα, μη κοιτάτε εμείς που τα έχουμε δίπλα μας.

Ο βιωματικός τουρισμός είναι το μέλλον  και χαίρομαι πολύ που το έχετε αντιληφθεί. Όμως πόσο έτοιμοι είναι οι ξενοδόχοι μας και όλος ο τουριστικός κλάδος της Νάξου να μπει σε αυτήν την διαδικασία;

Εμείς πριν τρείς εβδομάδες περίπου κάναμε μια συνάντηση εδώ με εκείνους που κάνουν δραστηριότητες και γαστρονομία. Ο σκοπός μας είναι να μπορέσουμε να ενεργοποιήσουμε όλη την τοπική κοινωνία. Προσωπικά βλέπω ότι ο επιχειρηματίας είναι δίπλα στον δήμο και πρέπει να είναι δίπλα στον δήμο, γιατί και ο δήμος είναι δίπλα στον επιχειρηματία. Παλαιότερα λέγαμε, εμείς και ο δήμος. Τώρα πάμε συνδυαστικά. Λέμε φέρτε την δουλειά σας να την διαφημίσουμε. Η ισχύς εν τη ενώσει! Αυτό που τρέχει τελευταία είναι να δημιουργήσουμε μια εφαρμογή, η οποία θα βγει το επόμενο διάστημα την οποία θα κατεβάζει ο ταξιδιώτης και εκεί θα συμπεριλαμβάνονται τα πάντα. Από τι δράση μπορεί να κάνει εδώ στο νησί, τι εκδηλώσεις γίνονται πάνω στο νησί κλπ. Θα κρατάει δηλαδή ένα ημερολόγιο και θα γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τι μπορεί να κάνει. Το νησί με αυτό κερδίζει περισσότερες διανυκτερεύσεις που αυτό σημαίνει ότι μπορεί να πει ο τουρίστας ότι εγώ ήρθα για δύο μέρες αλλά έχει μια δραστηριότητα που θέλω να παρακολουθήσω άρα θα καθίσω παραπάνω.  Είναι μια εφαρμογή η οποία θα τα έχει όλα συγκεντρωμένα και οργανωμένα ώστε να είναι εύκολη στον κόσμο.

Θα είναι διαθέσιμη για φέτος το καλοκαίρι;

Βέβαια, προχωράει! Στο αμέσως επόμενο διάστημα θα κάνουμε μια συνάντηση στην οποία θα την βαφτίσουμε κιόλας.

Έχετε βρει κάποιο όνομα;

Έχουμε σκεφτεί διάφορα ονόματα, θα μιλήσουμε και με τους επιχειρηματίες θα το δούμε και θα αποφασίσουμε πιο είναι το κατάλληλο. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει αυτό γιατί δίνεις την δυνατότητα στον κόσμο να ξέρει ακριβώς τι κάνει πηγαίνοντας σε έναν προορισμό. Μέσα όμως στην εφαρμογή θα υπάρχουν και κάποιοι κανόνες, δηλαδή θα υπάρχει ένα σύμβολο και βλέποντας αυτό το σύμβολο θα ξέρει ο επισκέπτης ότι αυτό το μαγαζί ακολουθεί κάποιους κανόνες. Μαζί με την πολιτιστική διαδρομή που σε συνεργασία με το διάζωμα, παντρεύουμε όλες τις επιχειρήσεις και έχουμε κάνει σε όλους πρόσκληση να έρθουν. Η διαδρομή ξεκινάει από εδώ και καταλήγει στον Απόλλωνα περνώντας από διάφορα μνημεία. Υπάρχει ανταπόκριση, έχουμε πει ότι θα δώσουμε μια ονομασία και στην πολιτιστική διαδρομή. Εμείς τώρα θα καταθέσουμε προϋπολογισμό για το 2022, με μια τουριστική προβολή, με το τουριστικό μας πρόγραμμα. Το θέμα είναι ότι πολλές φορές ο προϋπολογισμός κολλάει, καταλαβαίνετε ότι χάνεις κάποιους μήνες στους οποίους θα μπορούσες να κάνεις κάποια πράγματα τα οποία έχεις βάλει στον προϋπολογισμό σου. Ο τουριστικός προϋπολογισμός πρέπει να έχει ιδιαίτερη απήχηση συνέχεια, αλλά αν δεν δώσεις, δεν παίρνεις.

Θα ήθελα να σας κάνω μια ερώτηση που αφορά το περιβάλλον, γνωρίζετε πολύ καλά γιατί είστε και στον χώρο του τουρισμού γενικότερα: Οι επαγγελματίες αλλά κυρίως οι τουρίστες που θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα θέλουν να βλέπουν και κάτι το οποίο να είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Ακόμα δηλαδή και τα ξενοδοχεία μας να είναι πιο πράσινα. Πόσο κοντά ή πόσο μακριά είμαστε από αυτή την εποχή;  

Είμαστε κοντά. Σε λίγο καιρό θα βάλουμε βυθιζόμενους κάδους σε κάποια σημεία. Φτιάχνουμε τώρα το ΣΒΑΚ και προσπαθούμε να προωθήσουμε την ηλεκτροκίνηση. Γίνεται μελέτη για να μπούν σταθμοί φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων και ο δήμος να βάλει σε κάποια σημεία γιατί η ηλεκτροκίνηση είναι ένα κομμάτι το οποίο είναι φιλικό προς το περιβάλλον και προωθείται τώρα με διάφορα προγράμματα. Είναι σημαντικό και ο ξενοδόχος να το βάλει και στα δικά του μέρη. Υπάρχει πρόγραμμα ανακύκλωσης με διάφορα συστήματα για τα σκουπίδια, το λάδι, τα αστικά λύματα. Εκτός από αυτό οι ξενοδόχοι μετά τις ανακαινίσεις που έχουν κάνει προοδεύουν και σε θέματα διαχείρισης νερού με τα ΕΣΠΑ προγράμματα που συνεχίζουν και βγαίνουν. Επίσης σε υποχρεώνουν πλέον για φωτισμό να έχεις LED. Ακόμα και οι άδειες που παίρνονται και οι πιστοποιήσεις που δίνουν στα ξενοδοχεία έχουν βασικές προϋποθέσεις οπότε τα περισσότερα ξενοδοχεία γίνονται πια «πράσινα» και ακολουθούν όλους τους κανόνες συμμόρφωσης από πλευράς της Ε.Ε

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.