Απάντηση του δήμου Σύρου σε τοπικά μέσα για απλήρωτες δήθεν υποχρεώσεις

in Σύρος

Διαβάσαμε με έκπληξη τα άρθρα ορισμένων τοπικών ΜΜΕ, αναφορικά με την
οικονομική κατάσταση του Δήμου μας, τα οποία περιέχουν στοιχεία ψευδή και
παραπλανητικά, που εξυπηρετούν, κατά τη γνώμη μας, αποκλειστικά και μόνο
προεκλογικούς σκοπούς, με δεδομένη τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο που
διανύουμε. Για τον λόγο αυτό, οφείλουμε, προς αποκατάσταση της αλήθειας, να
διευκρινίσουμε τα παρακάτω:
1. Εντελώς αβασάνιστα και χωρίς προηγούμενη διασταύρωση των πληροφοριών
από έγκυρες και αρμόδιες πηγές, ορισμένα τοπικά ΜΜΕ διατυμπάνισαν με
στόμφο ότι οι απλήρωτες δήθεν υποχρεώσεις του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης
στις 31/12/2018 ανέρχονται στο ιλιγγιώδες ποσό του 1.392.491,06. Όμως,
όπως έχει επανειλημμένως τονιστεί με αδιάσειστα στοιχεία από τη Διεύθυνση
Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου μας και τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο κ. Αλέξη
Αθανασίου, το ανωτέρω ποσό αφορά στην καταγραφή υποχρεώσεων του
Δήμου στις 31/12/2018 χωρίς να υπάρχουν και να συνυπολογιστούν όλα τα
πραγματικά δεδομένα των εκκαθαρισμένων εισροών στον Δήμο, διότι όπως
γνωρίζουν όλοι, με τη λήξη του κάθε Οικονομικού Έτους υπάρχουν πάντοτε
οικονομικές εκκρεμότητες, οι οποίες αφορούν στην προηγούμενη διαχειριστική
περίοδο και δεν απεικονίζουν πλήρως τα πραγματικά δεδομένα. Ειδικότερα, στο
προαναφερόμενο ποσό εμπεριέχεται η δόση της Δ.Ε.Υ.Α.Σ., ύψους 371.446,99
ευρώ και η δόση προς τις Σχολικές Επιτροπές, ύψους 49.285,96 ευρώ. Το
πραγματικό ύψος των απλήρωτων υποχρεώσεων των Παρελθόντων
Οικονομικών Ετών (Π.Ο.Ε.) ανέρχεται, σύμφωνα και με τα στοιχεία που
παρουσιάζονται στις επόμενες παραγράφους, σε 597.760,11 ευρώ, ποσό ρεκόρ
προς τα κάτω, επί ενιαίου Δήμου, και ποσό το οποίο ήδη εξοφλείται με την

 

πρόβλεψη του Προϋπολογισμού για τα Π.Ο.Ε. και την 1 η μεγάλη αναμόρφωση
του Προϋπολογισμού που ψηφίστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο την 7 η Μαρτίου
2019.
Ο λόγος που δεν εκταμιεύθηκαν τα χρήματα προς την Δ.Ε.Υ.Α.Σ. και τις
Σχολικές Επιτροπές είναι ότι κατατέθηκαν στο Ταμείο του Δήμου στα τέλη
Δεκεμβρίου 2018, οπότε, ως γνωστόν από συστάσεως Δήμων, κλείνει το ταμείο
για να κλείσει και το Οικονομικό Έτος.
2. Όσον αφορά στη 2 η δόση των τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων για το
επίδομα των 176 ευρώ, ποσού 93.998,61 ευρώ, αυτή μεν μπορεί να
αναφέρεται ως υποχρέωση του Δήμου στο τέλος του Έτους, όμως η καταβολή
του ποσού αυτού έχει συμφωνηθεί με τους 58 εργαζομένους και την
Οικονομική Επιτροπή του Δήμου να γίνει στα τέλη Μαρτίου 2019, δηλαδή σε
χρόνο που οι διαδικασίες για τον Προϋπολογισμό θα έχουν ολοκληρωθεί και δε
θα διαταραχθεί η ομαλή εκταμίευση αυτών.
3. Η προσμέτρηση στις οφειλές του Δήμου, επιπλέον των ανωτέρω, μιας δόσης
του δώρου Χριστουγέννων, δώρου Πάσχα και επιδόματος αδείας των
εργαζομένων, ποσού 280.000 ευρώ, είναι εντελώς παραπλανητική – αν όχι
υποβολιμιαία – καθόσον το εν λόγω ποσό μπήκε προκειμένου να λειτουργήσει
ως εξασφαλιστική ρήτρα για τους εργαζομένους, σε περίπτωση που δικαιωθούν
δικαστικώς ή ρυθμιστεί νομοθετικά η υπόθεσή τους και όχι επειδή θεωρείται
ένα μελλοντικά βέβαιο ποσό οφειλής του Δήμου μας.
4. Ασφαλώς, η μεγάλη σπουδή με την οποία έσπευσαν ορισμένα ΜΜΕ να
ασχοληθούν με μια δέσμη οικονομικών δεδομένων, δεν τους επέτρεψε να
ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά στο Προϋπολογισμό για να εξακριβώσουν ότι
το δυνητικό ανταποδοτικό τέλος 0,5 % επί των οικοδομικών αδειών που αφορά
στη διοικητική υποστήριξη Υπηρεσιών Πολεοδομίας στα νησιά Σύρου, Κέας,
Κύθνου και Μυκόνου, το οποίο ανήλθε σε 568.018,49 ευρώ, έχει πλήρως
ιοσοσκελιστεί με έξοδα στους κωδικούς (ΚΑ40) της Διεύθυνσης Πολεοδομίας
του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.
5. Όσον αφορά στα έσοδα από πρόστιμα πολεοδομικού τύπου, τα οποία ανήλθαν
σε περίπου 163.000 ευρώ, έχουν αντιστοιχιστεί με μισθοδοσίες τεχνικών
υπηρεσιών και συγκεκριμένα των Τεχνητών Συντηρητών και επομένως είναι
ψευδής και παραπλανητικός ο ισχυρισμός ότι δεν εμφανίζονται πουθενά στον
Προϋπολογισμό του 2019.
6. Επειδή, όπως γνωρίζουν όλοι, ο Προϋπολογισμός είναι βασικά
προγραμματισμός και πρόβλεψη για τα έσοδα και τα έξοδα του Δήμου για το

 

επόμενο χρονικό διάστημα και αναμορφώνεται κατά καιρούς με βάση τα
πραγματικά δεδομένα χωρίς να δημιουργεί αναταράξεις και δυσμενείς συνέπειες
στην οικονομική σταθερότητα του Δήμου, αφού η οικονομική διαχείριση είναι
μια δυναμική διαδικασία η οποία δεν αρχίζει ούτε τελειώνει με βάση και μόνο το
ημερολόγιο, ασφαλώς δικαιολογημένα ο κωδικός 008117 για τις λοιπές
δαπάνες περιλαμβάνει το ποσό της Δ.Ε.Υ.Α.Σ., ύψους 371.446,99 ευρώ, και τις
34.000 ευρώ που πρέπει να καταβληθούν στον Ε.Φ.Κ.Α. Κ.Ε.Α.Ο. – Υπόθεση
Κ.Ε.Κ. ΦΕΡΕΚΥΔΗΣ.
Όμως, πρέπει πριν ασκήσει κάποιος κριτική στους άλλους για το έργο τους, να
είναι καλοπροαίρετος και κυρίως να κατέχει βασικές γνώσεις της λογιστικής και της
οικονομίας στη συγκεκριμένη περίπτωση. Για τον λόγο αυτό, συνιστούμε
ψυχραιμία, σύνεση και με γνώμονα τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα του Δήμου
και μόνο. Όλα τα υπόλοιπα απασχολούν αυτούς που ενδιαφέρονται για τη
δημιουργία εντυπώσεων. Προφανώς, ενόχλησαν οι καλές οικονομικές επιδόσεις
του Δήμου την τελευταία διετία. Προσοχή, λοιπόν, γιατί η ώρα της κρίσεως
πλησιάζει, πολύ δε περισσότερο για όσους κρίνουν χωρίς στοιχεία και καλή
προαίρεση.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*