Αντώνης Χατζαντώνης: Οι Έλληνες ναυπηγοί έχουν την τεχνογνωσία  να κατασκευάσουν πολεμικά πλοία

 

«Έχουμε την τεχνογνωσία, έχουμε την εμπειρία να ναυπηγήσουμε πλοία για τις ανάγκες του Πολεμικού μας Ναυτικού» λέει ο πρόεδρος των εργαζομένων στο Νεώριο Σύρου. Με την επιτυχημένη επανεκκίνηση του Νεωρίου και σύντομα της Ελευσίνας αλλά και του Σκαραμαγκά, η Ελλάδα μπορεί να επανατοποθετηθεί ανταγωνιστικά στη διεθνή αγορά μέσω των ναυπηγείων της, μέσα από ένα μοντέλο λειτουργίας και υπό μια σειρά προϋποθέσεων, που συνιστούν επί της ουσίας ένα νέο στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί.  Το Νεώριο  Σύρου, αποτελεί πυρήνα της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα. Διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τη γεωγραφική του θέση, τις βασικές του υποδομές και την εμπειρία και τεχνογνωσία του προσωπικού του.

 

Συνέντευξη στον Λάμπρο Δεμερτζή

 

Θα ήθελα να ξεκινήσουμε την συζήτησή μας κύριε Χατζαντώνη με τη «ναυπηγική τρίαινα». Τα ναυπηγεία Σύρου, Ελευσίνας και Σκαραμαγκά. Φαίνεται ότι, με αρχή τα ναυπηγεία της Σύρου, κάτι αλλάζει γενικότερα στη ναυπηγική και νομίζω οι εργαζόμενοι το έχετε δει από πρώτο χέρι.

Όντως συζητιέται τώρα τελευταία αυτό το θέμα περί τρίαινας. Εμάς μας χαροποιεί ιδιαίτερα ότι δώσαμε την έναρξη εμείς για να γίνει όλο αυτό. Σας έχω ξαναπεί και παλαιότερα ότι για εμάς είναι χαρά να προχωρήσουν και οι υποθέσεις των άλλων δύο ναυπηγείων, να έχουν αίσιο τέλος και να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους κανονικά διότι έχω πει πολλές φορές ότι ο ανταγωνιστής μας είναι εκτός Ελλάδας, δεν είναι εντός Ελλάδας. Η αγορά είναι πολύ μεγάλη και σίγουρα η επαναλειτουργία και των δύο μεγάλων ναυπηγείων, πλήρη λειτουργία εννοώ, μόνο καλό μπορεί να είναι για την οικονομία της χώρας.

Η βαθιά εγχώρια βιομηχανία είναι και ο Ελληνικός ναυπηγικός τομέας και θέλω να σταθούμε στο κομμάτι του Νεωρίου. Πώς έχει συμβάλει και πώς το βλέπετε εσείς οι εργαζόμενοι, πώς βιώνετε όλα αυτά τα χρόνια την αλλαγή σκυτάλης και την ανάπτυξη;

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες κρατάνε την παγκόσμια πρωτιά στο θέμα της ναυτιλίας οπότε είναι λίγο στενάχωρο τα τελευταία χρόνια να μην έχουμε και την πρώτη ναυπηγική βιομηχανία. Αυτό πιστεύω ότι πάει να αλλάξει. Εμείς εδώ -και μιλώ για το Νεώριο της Σύρου γιατί αυτό εκπροσωπώ-, έχουμε ζήσει στο πετσί μας τα τελευταία 5 χρόνια, βάλαμε κάτω τα πράγματα, συζητήσαμε μεταξύ μας πριν από κάποια χρόνια και είδαμε ότι δεν υπάρχει άλλη λύση από το να δουλέψουμε, να παράγουμε, να πληρωνόμαστε, να ζούμε τις οικογένειές μας και αυτό όταν λειτουργεί κάτω από υγιείς συνθήκες και με μια υγιή ιδιοκτησία, φέρνει πάντα πολύ καλά αποτελέσματα. Εμείς οι εργαζόμενοι του Νεωρίου τα τελευταία 5 χρόνια πηγαίνουμε πάρα πολύ καλά και τώρα την περίοδο αυτή που μιλάμε μας πετυχαίνετε πάλι σε μια περίοδο που είμαστε γεμάτοι στο ναυπηγείο, έχουμε τώρα που μιλάμε επτά πλοία ταυτόχρονα και άλλα που περιμένουν σε αναμονή. Μόνο καλό έχει να δώσει αυτή η ιστορία που λέγεται βαριά βιομηχανία διότι και μισθούς δίνει και το υπόλοιπο κομμάτι που αφορά ένα ναυπηγείο δεν είναι μόνο οι εργαζόμενοι είναι ένας ολόκληρος κύκλος επαγγελμάτων. Μια μελέτη έχει δείξει ότι περίπου 114 επαγγέλματα έχουν σχέση με το ναυπηγείο και σας δίνω μόνο ένα απλό παράδειγμα: όταν το ναυπηγείο της Σύρου παραγγέλνει λαμαρίνες, υπάρχει κάπου αλλού ένα εργοστάσιο που δουλεύουν και εκεί εργαζόμενοι οι οποίοι θα φτιάξουν τις λαμαρίνες και θα τις στείλουν σε εμάς. Και φανταστείτε τώρα πόσες χιλιάδες υλικά αναλώσιμα χρησιμοποιεί ένα ναυπηγείο, τι κύκλο εργασιών κάνει.

Έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε ναυπήγηση πολεμικών πλοίων;

Έχουμε και την δυνατότητα και την τεχνογνωσία. Όπως έχω πει και στο παρελθόν και δεν αλλάζω ούτε την σκέψη ούτε την φιλοσοφία μου, έχοντας μάθει πια από τα λάθη του παρελθόντος, αν δουλέψουμε όλα μπορούμε να τα καταφέρουμε. Έχουμε πολύ άξιους τεχνίτες και στην Σύρο αλλά και στα υπόλοιπα ναυπηγεία που έχουν κάνει πολύ σοβαρές δουλειές. Μην ξεχνάμε πόσες εργασίες έχουν γίνει στον Σκαραμαγκά με τα υποβρύχια και με κατασκευές νέων πλοίων και στην Ελευσίνα με έργα του πολεμικού ναυτικού. Η θεωρία η δική μου που την έχω δει και στην πράξη είναι να υπάρχει μια υγιής ιδιοκτησία, φιλόξενο εργασιακό περιβάλλον και όλα μπορούμε να τα καταφέρουμε.

Πάμε λίγο και στα εργασιακά ζητήματα. Ποια είναι αυτά που ενδεχομένως χρειάζονται επίλυση στον δικό σας τον τομέα ή αν διεκδικείτε κάτι, για παράδειγμα καλύτερες συνθήκες.

Το θέμα των ναυπηγείων έχει ως εξής: μιλάμε για μια βαριά βιομηχανία. Κάθε μέρα που περνάει εξελισσόμαστε, γινόμαστε πιο σύγχρονοι και όσον αφορά τα θέματα ασφαλείας και τις συνθήκες κοιτάζουμε και εμείς σε συνεργασία με την διοίκηση να βελτιωνόμαστε συνεχώς, με πιο ανανεωμένο εξοπλισμό και πιο υγιείς συνθήκες. Σίγουρα είναι μια δουλειά η οποία είναι βαριά και θέλει και ατομική ευθύνη. Δεν είναι μόνο τα μέτρα ασφαλείας που μπορεί να έχει μια επιχείρηση σε συνδυασμό με το σωματείο. Πρέπει και ο κάθε εργαζόμενος να έχει την ατομική του ευθύνη και να προσέχει πάρα πολύ. Δόξα τον θεό πάμε πολύ καλά, δεν έχουμε κάποιο σοβαρό τραυματισμό, μικροτραυματισμοί υπάρχουν γιατί όπως είπαμε είναι βαριά βιομηχανία αλλά μέχρι εκεί. Όλοι οι εργαζόμενοι είναι ασφαλισμένοι, όλοι είναι κάτω από μια ομπρέλα προστασίας και κοιτάμε φυσικά να είμαστε όσο πιο ασφαλείς γίνεται στην δουλειά μας.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.