ΚΥΚΛΑΔΙΚΗ

Άρωμα Νάξου χωρίς ..Νάξο

in Νάξος/ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ/ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Στο Βερολίνο και δη στην διεθνή έκθεση ΙΤΒ η Ελλάδα …ξεπουλάει ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου αλλά η Νάξος επιμένει να είναι απών – Γ. Μαργαρίτης (έπαρχος Νάξου): «Προσπαθούμε να προωθήσουμε το νησί με κάθε τρόπο» – Η γερμανική κυβέρνηση προσφέρει επιδότηση 500 ευρώ στους συμπατριώτες τους για διακοπές στην Ελλάδα

ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΑποτελεί τη μεγαλύτερη γιορτή / έκθεση στο χώρο του τουρισμού στην γηραιά ήπειρο… Κατά χιλιάδες συρρέουν επαγγελματίες (μόνο την τελευταία ημέρα είναι ανοιχτή για το κοινό) στο Βερολίνο με σκοπό να πουλήσουν και να αγοράσουν προϊόντα. Οι τουριστικοί πράκτορες κλείνουν το ένα ραντεβού μετά το άλλο και οι διαφημιζόμενοι (κυρίως οι αιρετοί ή επαγγελματίες που εκπροσωπούν προορισμούς) είναι καθισμένοι σε αναπαυτικούς καναπέδες και …πουλάνε το τόπο τους είτε σε τουριστικούς πράκτορες είτε σε ΜΜΕ που θέλουν με τη σειρά τους να πουλήσουν στους αναγνώστες τους προτάσεις για το καλοκαίρι. Σε έναν τέτοιο ..καναπέ, είδαμε τον Αντιπεριφερειάρχη Αθλητισμού, Έπαρχο Νάξου και Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Γιάννη Μαργαρίτη έχοντας στο πλευρό του τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Χατζημάρκο να συνομιλούν με εκπροσώπους του CNN – του μεγαλύτερου αμερικανικού ειδησεογραφικού πρακτορείου – για θέματα που έχουν σχέση με την τουριστική προβολή των νησιών της Περιφέρειας. Και όπως τονίζει ο κ. Μαργαρίτης «  συζητήσαμε με εκπροσώπους του CNN τις δυνατότητες για τουριστική προβολή των νησιών μας. Να υπενθυμίσω ότι παλαιότερα με ενέργειές μου ως πρόεδρος της τουριστικής επιτροπής Νάξου είχα προσκαλέσει στο νησί το CNN travel, το οποίο και φιλοξένησε την Νάξο στην ιστοσελίδα του διαφημίζοντάς την στα εκατομμύρια των επισκεπτών της».

ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΠροώθηση

Κάτι ανάλογο έχει κάνει και τώρα.. Με μία μικρή όμως διαφορά. Η Νάξος ως Δήμος (μαζί με τις Μικρές Κυκλάδες) είναι απών. Δεν μετέχει στην έκθεση για τους δικούς της λόγους… Η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου φέτος έχει σπάσει κάθε ρεκόρ.. Βρίσκεται σε ένα περίπτερο 100 m2 με 21 μέτρα μέτωπο στον κεντρικό διάδρομο και φιλοξενεί τα νησιά που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά της: Ίος, Πάρος, Κάρπαθος, Άνδρος, Τήνος, Θήρα, Μήλος, Αστυπάλαια, Πάτμος, Σέριφος και Φολέγανδρος. Αντίθετα, Ρόδος και Κως έχουν τα δικά τους εντυπωσιακά περίπτερα και γεμίζουν το Βερολίνο με εικόνες από Αιγαίο, Δωδεκάνησα και Κυκλάδες… Και όπως μας τονίζει ο κ. Μαργαρίτης «τα ραντεβού είναι συνεχή και υπάρχει απίστευτη θέληση από τον κόσμο να έρθει στην Ελλάδα. Όλοι ζητούν πληροφορίες. Η Νάξος είναι από τα νησιά που προσελκύουν επισκέπτες αλλά δυστυχώς δεν έχουμε έντυπο υλικό για να τους πληροφορήσουμε… Οργανώνουμε όμως ταξίδια για τουριστική προβολή και κάνουμε ότι είναι δυνατόν ώστε να προωθήσουμε τη Νάξο και τις Μικρές Κυκλάδες στο εξωτερικό». Εδώ να σημειώσουμε ότι υπάρχουν και ξενοδόχοι από τη Νάξο που έχουν μεταβεί στο Βερολίνο με δικά τους έξοδα και για ίδια προβολή, κάτι που είναι απόλυτα λογικό, αλλά η κριτική στοχεύει το Δήμο που δείχνει ότι ακολουθεί πιστά το δικό του μοντέλο και ελπίζει ότι για μία ακόμη χρονιά θα δικαιωθεί…

Γαμήλιο ταξίδι

Να σημειώσουμε ότι το Περίπτερο της Περιφέρειας βρίσκεται δίπλα σ’ αυτό του ΕΟΤ και έχοντας περιμετρικά το περίπτερο της Περιφέρειας Κρήτης και αυτών από Ρόδο και Κως. Η ελληνική αντιπροσωπεία υπό την υπουργό αναπληρωτή Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, τον γενικό γραμματέα του ΕΟΤ Πάνο Λειβαδά και τη γενική διευθύντρια του Οργανισμού Αγγελική Βαρελά, και με την παρουσία των περιφερειαρχών, αλλά και όλης της ηγεσίας του τουριστικού κόσμου, έχει αποδυθεί σε ένα αγώνα δρόμου για να ενισχύσει το θετικό κλίμα για την Ελλάδα και να αποσυνδέσει τον Τουρισμό, από τις όποιες πολιτικές αντιπαραθέσεις. Μάλιστα στην επίσκεψη του δημάρχου του Βερολίνου Μίχαελ Μύλλερ και της υφυπουργού Οικονομίας και Ενέργειας κας. Ιρις Γκλέϊκε, στο ελληνικό περίπτερο, η τελευταία αποκάλυψε ότι στους επόμενους μήνες ο γιος της πρόκειται να παντρευτεί και έχει κλείσει το γαμήλιο ταξίδι του στην Ελλάδα!!! Για να αντιληφθεί κάποιος το μέγεθος της ΙΤΒ, αρκεί να τονισθεί ότι συμμετέχουν 10.096 εκθέτες από 186 χώρες, σε 26 halls , με περισσότερους από 100.000 εμπορικούς επισκέπτες .

ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΕπιδότηση

Η είδηση πάντως της δεύτερης ημέρας δεν ήταν άλλη από την τροπολογία που κατατέθηκε στη γερμανική βουλή από δύο βουλευτές του συγκυβερνώντος Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος της Γερμανίας (CDU), όπου πρότειναν να δίδεται σε κάθε Γερμανό τουρίστα που επισκέπτεται την Ελλάδα ένα επίδομα για τις ταξιδιωτικές του δαπάνες ύψους 500,00 ευρώ (!!!) Κίνηση που έχει ως στόχο να στηρίξουν την Ελλάδα. Ουσιαστικά προτείνουν όλοι οι Γερμανοί πολίτες να ταξιδέψουν τα επόμενα τρία χρόνια στην Ελλάδα και να τους επιστραφούν 500,00 ευρώ κατόπιν προσκόμισης των ανάλογων παραστατικών.

Οι αποδείξεις για ξενοδοχεία και διανυκτερεύσεις δεν θα πρέπει να έχουν πληρωθεί τοις μετρητοίς, αλλά με πιστωτική κάρτα ή τραπεζικό έμβασμα. Ο Έλληνας επιχειρηματίας αντίστοιχα θα πρέπει να έχει ΑΦΜ προκειμένου να διασφαλιστεί η ορθή φορολόγηση των εσόδων. Και όπως σημειώνεται από την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία, οι Γερμανοί έκαναν ακόμη περισσότερα αεροπορικά ταξίδια στο εξωτερικό την περσινή σεζόν: 81,6 εκ. Επιβάτες ξεκινούν το ταξίδι τους από τα γερμανικά αεροδρόμια. Αγαπημένος προορισμός για 7,2 εκ. επισκέπτες συνεχίζουν να είναι τα νησιά της Μεσογείου, όπου τα ελληνικά νησιά αύξησαν σημαντικά την επισκεψιμότητά τους: το ποσοστό των Γερμανών τουριστών αυξήθηκε κατά σχεδόν 20%, δηλ. 1,4 εκ.

Παρατηρήσεις

Τι είδαμε όμως την πρώτη μέρα μέσα από τα διεθνή ΜΜΕ όσον αφορά την έκθεση; Τα βασικά σλόγκαν στο Βερολίνο ήταν: «Η Μογγολία επειδή πλήρωσε και η Ελλάδα επειδή… χρωστάει», «Βασιλιάδες της Ευρώπης στην επιστροφή»,  «Με ένα 500ευρο δύο… τρυγόνια;». «Για κάθε έναν που θυμώνει, υπάρχει άλλος ένας που αισθάνεται άσχημα». «Το’ χει η Ε. Κουντουρά;». «To airbnb or not to airbnb;»  Και σπάνε τα ρεκόρ όπως μας ανέφερε ο κ. Μαργαρίτης ως προς την προσέλευση με δύο χώρες να κλέβουν την παράσταση: Η «τιμώμενη» Μογγολία, η οποία φέτος είναι η partner country της έκθεσης, δηλαδή αυτή που επιλέχθηκε να δώσει το πολύ σεβαστό ποσό που αντιστοιχεί σε αυτόν τον τίτλο. Η άλλη είναι η Ελλάδα, στην οποία αναφέρθηκε και ο Μίκαελ Φρένζελ, ο πρόεδρος του BTW, του Γερμανικού Συνδέσμου Τουριστικής Βιομηχανίας αλλά και ο Φρανκ Ουόλτερ Στέινμειρ υπουργός Εξωτερικών (να προσθέσουμε και τον Norbert Fiebirg, πρόεδρο του DRV, του Γερμανικού Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων, λίγες ώρες νωρίτερα) και το καλύτερο όλων; σε αντίθεση με τις πολιτικές και τις οικονομικές ειδήσεις, τα μεγαλύτερα τουριστικά έντυπα της Γερμανίας είχαν εκτενή αφιερώματα και μεγάλες αναφορές στην Ελλάδα, στις επιδόσεις του 2014 αλλά και στις τάσεις και στα στοιχεία για το 2015.

Κουντουρά

Ξεχώρισε το δημοσίευμα του FVW λόγω τίτλου: “Greece: Comeback kings of Europe”! (Ελλάδα, η επιστροφή των Βασιλιάδων στην Ευρώπη») Πέντε παράγραφοι, όλες κι’ όλες, με αναφορά κυρίως στη συνέντευξη τύπου του ΣΕΤΕ και στις δηλώσεις Α. Ανδρεάδη, αλλά μετέφερε εύστοχα και περιεκτικά το «στίγμα» που δίνει η τουριστική Ελλάδα στη Γερμανία και την Ευρώπη. Και επίσης, εντυπωσιακή η πρεμιέρα της αναπληρωτού υπουργού Τουρισμού κ. Κουντουρά. Διαδοχικές συναντήσεις, από τον Τάλεμπ Ρίφάι και τον Δήμαρχο του Βερολίνου μέχρι τα κορυφαία στελέχη των Tour Operators και άλλους. Μαθαίνουμε ότι είναι αρκετά ενημερωμένη, αλλά προτιμά να ακούει περισσότερο παρά να σπεύδει δεσμευόμενη.

Οικονομία

Μείζον θέμα στη φετινή ITB το sharing economy ή “οικονομία διαμοιρασμού” όπως το λέμε ελληνιστί. Airbnb και Uber κυριαρχούν στα πάνελ προβληματισμού και τάσεων, μονοπωλούν συζητήσεις και κλέβουν την «παράσταση». Η ITB έκανε μία τεράστια έρευνα, με δείγμα 1.000 ατόμων που έδειξε μία απλή και αφοπλιστική πραγματικότητα: Το 80% όσων προτιμούν ιδιωτικά διαμερίσματα και σπίτια, το κάνουν λόγω καλύτερης αξίας προς τιμή, δηλαδή value for money, από τα ξενοδοχεία. Η άλλη δημοφιλής απάντηση είναι γιατί βρίσκουν το περιβάλλον τέτοιων καταλυμάτων πιο χαλαρωτικό.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*

Latest from Νάξος

Go to Top