ΚΥΚΛΑΔΙΚΗ

Μπήκε το Paros Jet, φεύγει η ΝEL Lines?

in Ακτοπλοΐα/ΕΛΛΑΔΑ/Νάξος/Πάρος/ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ/Σύρος/ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Στο επόμενο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών θα κριθεί το μέλλον των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων καθότι σήμερα ενδέχεται ο υπουργός να κηρύξει έκπτωτη την NEL Lines από τη Βόρεια Ελλάδα – Μπαίνει για δύο μήνες το Paros Jet, για του χρόνου πάει το Fast Ferries Andros

038Το περιμέναμε πως και πως… Αποτελεί άλλωστε το μεγάλο γεγονός του καλοκαιριού για τη Νάξο και δη τις Κυκλάδες με δεδομένο ότι βρισκόμαστε λίγο πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου και οι ακτοπλόοι ρίχνουν τα τελευταία τους όπλα ώστε να καλύψουν τις ανάγκες που δημιουργούνται… Και όπως είναι λογικό τη περασμένη Παρασκευή (22.05) στη Σχολή Ουρσουλινών όπου μαζεύτηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς, η ένταση χτύπησε κόκκινο. Τη προηγούμενη ημέρα, είχαμε την ημερίδα για την Ακτοπλοΐα με θέμα «Η ακτοπλοΐα ως πυλώνας ανάπτυξης της οικονομίας των νησιών των Κυκλάδων”, που διοργανώθηκε από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (με αρωγή του Δήμου) με τον Έπαρχο Νάξου, Μικρών Κυκλάδων και Αμοργού κ. Μαργαρίτη να έχει το ρόλο οικοδεσπότη και στέφθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία… Εκεί είχαμε και τη πρόταση που κατέθεσε ο Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης κ. Μαραγκός για ανάληψη διοργάνωσης ΣΑΣ και στη Σύρο, κάτι που τελικά θα γίνει τον Οκτώβριο και όχι την καλοκαιρινή περίοδο. Οπότε θα έχουμε δύο ΣΑΣ σε ετήσια βάση στις Κυκλάδες… Όλοι όμως κοίταζαν προς την πλευρά της NEL Lines, η μεγάλη απούσα από το Συμβούλιο και που όπως όλα δείχνουν διανύει τις τελευταίες της ημέρες στο Αιγαίο…

 046Έκπτωτη

Γιατί το λέμε αυτό; Μα γιατί στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών της Παρασκευής με ομόφωνη απόφασή τους τα μέλη του Συμβουλίου (συμμετέχουν οι κ. Μαργαρίτης, έπαρχος Νάξου ως εκπρόσωπος του ΞΕΕ, Δαμουλάκς, Δήμαρχος Μήλου ως εκπρόσωπος της ΚΕΔΕ, Χριστίνα Καλογήρου, Περιφερειάρχης Β. Αιγαίου ως εκπρόσωπος της ΕΠΕ) αποφάσισαν να κηρυχθεί έκπτωτη η εταιρεία από τη γραμμή του Λαυρίου (ουσιαστικά είναι η μία γραμμή των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων). Και σήμερα ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας κ. Δρίτσας αναμένεται να κηρύξει έκπτωτη την Ναυτιλιακή εταιρία NEL Lines για τη γραμμή του Βορείου Αιγαίου (Λαύριο – Λήμνος – Άγιος Ευστράτιος) και θα ανοίξει ο δρόμος και για τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Στη διάρκεια της συνεδρίασης όλοι έγιναν μάρτυρες του πάθους υπεράσπισης των δικαιωμάτων τους για …επιβίωση από τους αρμόδιους φορείς Λήμνου – Αγίου Ευστρατίου, οι οποίοι τόνισαν ότι επί 33 μέρες δεν έχουν πλοίο από Λαύριο και ότι κινδυνεύει για μία ακόμη φορά να χαθεί το καλοκαίρι. Και βέβαια επικαλέστηκαν την καλή διάθεση των μελών του συμβουλίου με δεδομένο ότι λόγω του Νόμου χρειάζεται να περάσουν 15 ακόμη ημέρες πριν λυθούν τα χέρια του …Υπουργού. Γιατί όμως εμπλέκονται και τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια; Πολύ απλά γιατί εκτός από το Aqua Jewel που βρίσκεται εκτός δρομολογίων από τον περασμένο Οκτώβριο λόγω βλάβης (με την εταιρεία να μην έχει χρήματα για την επισκευή του), και το «Aqua Spirit» τίθεται εκτός …δρομολογίων είτε λόγω επίσχεσης εργασίας του πληρώματός του, είτε γιατί δεν υπάρχουν χρήματα για προμήθεια πετρελαίου (!!!) Να σημειώσουμε ότι τα πλοία «Ταξιάρχης» και «Μυτιλήνη» είναι σε επίσχεση και μάλιστα οι ναυτικοί του «Μυτιλήνη»  έχουμε συμπληρώσει πενήντα ημέρες στη Σάμο έγκλειστοι και μη έχοντας ούτε νερό για μπάνιο (!!!)

Επίθεση

Και περνάμε στο βασικό θέμα που δεν είναι άλλο από την επικείμενη δρομολόγηση του Paros Jet (βλέπε Mega Jet) στη γραμμή Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Κουφονήσι – Αμοργός…. Θέμα που προκάλεσε τις αντιδράσεις των εταιριών Blue Star Ferries και Hellenic Seaways ανεβάζοντας ιδιαίτερα την ένταση… Η γραμμή αναμένεται να ενεργοποιηθεί από τις αρχές Ιουλίου (έως το τέλος Αυγούστου) και η αντίδραση των μελών από τις δύο άλλες εταιρίες όπως ανέφεραν έχει να κάνει με τον τρόπο που κινείται η εταιρία (Sea Jets) και όχι με την δρομολόγηση αυτή καθ’ αυτή… Ο Εμπορικός διευθυντής της Blue Star Διονύσιος Θεοδωράτος εξέφρασε την απογοήτευσή του για τον τρόπο που κινείται η εταιρία, προχώρησε σε καταγγελία για την τακτική της εταιρίας λέγοντας ότι εκδίδονται εισιτήρια για το συγκεκριμένο δρομολόγιο τη στιγμή που δεν έχει εγκριθεί καν από το ΣΑΣ και σημείωσε ότι «εμείς γιατί να ακολουθούμε τη νόμιμη οδό, να ανοίγουμε τα δρομολόγια από το Νοέμβριο και να μην ακολουθούμε την ίδια τακτική;» Επίσης έδειξε φωτοτυπία εισιτηρίου λέγοντας «Έχω ένα εισιτήριο από Νάξο που έχει ώρα αναχώρησης 9:25, τη στιγμή που εδώ και 10 χρόνια η αναχώρηση του Blue Star από το νησί είναι στις 9:30″  για να τονίσει το πρόβλημα που ενδεχομένως να δημιουργηθεί στο λιμάνι με την παρουσία των πλοίων… Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Εμπορικός διευθυντής της Hellenic Seaways Βασίλης Κάτσαρης ο οποίος εξέφρασε τις αντιρρήσεις της εταιρίας που εκπροσωπεί για το συγκεκριμένο δρομολόγιο του Mega Jet ζητώντας από το σώμα, να μη γίνουν δεκτές οι αιτήσεις της εταιρίας. Σημείωσε δε ότι το Κουφονήσι φέτος θα έχει 17 εβδομαδιαία δρομολόγια την καλοκαιρινή περίοδο, θα υπάρχει κορεσμός και εάν το ξέραμε ότι θα μπει ένα ακόμη ταχύπλοο ενδεχομένως κι εμείς να είχαμε άλλη πολιτική και τακτική… Ενώ το ίδιο πρόβλημα ενδεχομένως να υπάρξει και με την Αμοργό.

Υπεράσπιση

Από τη πλευρά του, ο εκπρόσωπος της Sea Jets Νίκος Καβαλιέρος υπερασπίστηκε τις αιτήσεις της εταιρίας που εκπροσωπεί και σημείωσε ότι η Sea Jets είναι μια νέα, ανερχόμενη εταιρία που τους τελευταίους πέντε μήνες έχει αγοράσει 3 καινούρια πλοία δημιουργώντας 283 θέσεις ναυτικών και 76 θέσεις εργασίας σε γραφεία. «Φεύγουμε από την Κρήτη γιατί δεν υπάρχει ενδιαφέρον και καλύπτονται οι ανάγκες από άλλα πλοία. Έχουμε ήδη κάνει την τελική τροποποίηση στις ώρες, για να μη συμπίπτουν τα δρομολόγια μας με αυτά των ανταγωνιστών. Ωστόσο η Hellenic Seaways έχει επιβατικά, εμείς επιβατικά/οχηματαγωγά πλοία και η Blue Star συμβατικά ενώ εμείς ταχύπλοα… Οποιαδήποτε απόκλισή σας να μην εγκριθεί το αίτημα μας, θα είναι πλήγμα για την ακτοπλοΐα. Το 2015 η εταιρία μας έχει κάνει επενδύσεις 42 εκ. € και θα τιναχτεί στον αέρα. Κανείς από τους Δημάρχους δεν έχει εκφράσει πρόβλημα, εμείς θα είχαμε ορθότερη παρουσία εάν τα πλοία μας δεν αντιμετώπιζαν καθυστερήσεις στα ναυπηγία όπου γίνονται οι μετατροπές. Θέλουμε να μείνουμε στην Ελλάδα με κάθε κόστος. Σε διαφορετική περίπτωση θα πηγαίναμε στο εξωτερικό”. Επίσης, επίθεση δέχτηκε και από τον κ. Αγαπητό (ως εκπρόσωπο της Ένωσης Ακτοπλόων) που σημείωσε ότι είναι παράνομο, αντιδεοντολογικό και συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό το γεγονός ότι έχουν εκδοθεί εισιτήρια τη στιγμή που το ΣΑΣ δεν έχει εγκρίνει τη συγκεκριμένη γραμμή για να απαντήσει ο κ. Καβαλλιέρος ότι «εκεί που είσαστε ήμουν και αντιμετώπισα ίδια τακτική από εταιρίες που τώρα μας κατηγορούν…».

 Σίκινος

Να σημειώσουμε ότι ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων κ. Μαργαρίτης ζήτησε τρία πράγματα όσον αφορά την εισαγωγή του ως οικοδεσπότης στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών: την απρόσκοπτη λειτουργία των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων, την κάλυψη με ταχύπλοο /οχηματαγωγό της Νάξου με τις Μικρές Κυκλάδες και να είναι η Νάξος πρώτος προορισμός από τον Πειραιά με συμβατικό πλοίο. Επιθυμίες που όπως φαίνεται θα γίνουν πραγματικότητα. Αίσθηση προκάλεσε η φωνή απόγνωσης του Δημάρχου Σικίνου κ. Μαράκη που τόνισε ότι «χρειαζόμαστε 13 ώρες για να πάμε σήμερα στο Πειραιά (!!!) δεν ξέρουμε πότε θα έχουμε πλοίο από Νάξο (ανεφοδιασμός σε τρόφιμα) και Ίο (φάρμακα) και ελπίζουμε να δοθούν λύσεις στα ενδοκυκλαδικά».

 Σύρος

Στους κερδισμένους η Σύρος και τα νησιά των Βορείων Κυκλάδων καθώς η εταιρεία FastFerries πήρε 4 δρομολόγια για το πλοίο Fast Ferries Andros και τα οποία ξεκινούν τον Ιούνιο του 2015 και ισχύουν μέχρι τον Ιούνιο του 2016. Οι διαδρομές έχουν ως εξής: Ραφήνα-Σύρος-Τήνος-Μύκονος, Ραφήνα-Τήνος-Μύκονος, Ραφήνα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος και  Ραφήνα Τήνος-Μύκονος-Νάξος. Το νέο πλοίο ξεκινά τα δρομολόγια του αρχές Ιουλίου, στα σχέδια της εταιρείας είναι να κάνει μέχρι το τέλος του καλοκαιριού (δύο μήνες) τις δύο πρώτες γραμμές (Ραφήνα-Σύρος-Τήνος-Μύκονος τρεις μέρες την εβδομάδα και τις υπόλοιπες Ραφήνα-Τήνος-Μύκονος) και για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια θα έχει σύνδεση η Σύρος με τη Ραφήνα (!!!). Η τρίτη γραμμή θα ενεργοποιηθεί μόλις το «Αικατερίνη» αλλάξει κάποια στιγμή με το Andros. Η τέταρτη (Ραφήνα – Άνδρος – Νάξος)μπορεί να ενεργοποιηθεί αναλόγως των εξελίξεων μάλλον με το «Αικατερίνη», αλλά μάλλον πάει για του …χρόνου. Μάλιστα, η Σύρος από την σήμερα έχει και δύο …μεγάλα πλοία: το SUPERFAST XII θα αντικαθιστά το BLUE STAR 1 στο δρομολόγιο Πειραιάς – Σύρος – Κως – Ρόδος που πραγματοποιείται τρεις φορές την εβδομάδα (Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή) και αύριο (26/05) το BLUE STAR PATMOS θα αντικαταστήσει το BLUE STAR PAROS στο καθημερινό δρομολόγιο Πειραιάς – Σύρος – Τήνος – Μύκονος.

Θάσος

Μάχη, τέλος έγινε και για τα δρομολόγια της Θάσου και τα οποία καλώς ή κακώς μονοπώλησαν το ενδιαφέρον, με τους εκπροσώπους και των τριών ακτοπλοϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή να τοποθετούνται επί των τροποποιήσεων δρομολογίων και της δρομολόγησης του ΘΑΣΟΣ ΙΙΙ στη γραμμή Κεραμωτή-Θάσος. Μάλιστα οι τόνοι ανέβηκαν επικίνδυνα με καταγγελίες που είχαν σχέση ακόμη και με επιθέσεις και χειροδικίες και τελικά το ΣΑΣ  αποφάσισε να εκτελείται το πρωινό δρομολόγιο των 5:45 εναλλάξ και από τις τρεις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη Θάσο.

Νικόδημος Λιανός

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*

Latest from Ακτοπλοΐα

Go to Top